پرداخت یارانه 1500 ریالی برای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در راستای سیاست حمایتی وزارت جهاد کشاورزی در کمک به صادرات و توسعه بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل، یارانه 1500 ریال برای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی پرداخت می شود.

این گزارش می افزاید: کلیه صادرکنندگان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی(خصوصی یا تعاونی) که تاریخ خروج درج شده در پشت پروانه صادراتی آنها از اول بهمن 93 به بعد می باشد، لازم است جهت تکمیل مدارک دریافت یارانه صادراتی سیب زمینی به سازمان جهاد کشاورزی استان صادرکننده کارت بازرگانی مراجعه نمایند.

در ادامه این گزارش آمده است: در دولت یازدهم، وزارت جهاد کشاورزی مجموعه ای از سیاست ها و برنامه ها را به منظور پشتیبانی از تولید داخلی و فراهم کردن زمینه های توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار داده و در این راستا با گسترش تعاملات بین المللی و ایجاد زیرساخت های لازم نسبت به گسترش همکاری های بین المللی و انعقاد تفاهم نام ها و موافقت نامه های بهداشت دامی و گیاهی با کشورهای هدف اقدام کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، می افزاید: در پرتو این سیاست ها، بیش از 400 هزارتن سیب زمینی مازاد بر نیاز داخل صادر شده و همچنین برای اولین بار رکورد صادرات 150 هزارتن مرغ و تخم مرغ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۴
وزارت جهاد متولی اینکار است
آخرین اخبار