برنامه استراتژیک لازمه صادرات محصولات به روسیه است

نائب رئیس اتاق ایران و روسیه گفت: برای صادرات به روسیه نیاز به بررسی استراتژیک بلند مدت داریم زیرا روس‌ها به دنبال شرکایی هستند که بتوانند با آنها قرار داد بلند مدت ببندند.

برنامه استراتژیک لازمه صادرات محصولات به روسیه استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قدیر قیافه نائب رئیس اتاق ایران و روسیه در نشست خبری ایران و روسیه اظهار داشت: سال گذشته یک هیئت بزرگ روس برای اولین بار در قالب کمیسیون مشترک به ایران آمد که در پس جلسات گذاشته شده همواره در گسترش روز به روز ارتباطات و تعاملات تاکید داشتند اما متاسفانه با نگاه به میزان مبادلات شاهد کاهش آن از یک میلیارد و 600 میلیون دلار به یک میلیارد و 200 الی 300 میلیون دلار هستیم که این امر بیانگر کاهش سهم صادرات ما به روسیه است.

وی افزود: درواقع زمانی که بحث قیمت‌ها و تعرفه‌ها مطرح بود برخی صادر کنندگان از طریق آذربایجان به صادرات کالای خود پرداختند تا بتوانند با رقبا به رقابت بپردازند و از طرفی برای صادرات به روسیه برنامه استراتژیک بلند مدت داریم زیرا روس‌ها به دنبال شرکایی هستند که بتوانند با آنها قرار دادهای بلند مدت ببندند.

نائب رئیس اتاق ایران و روسیه بیان کرد: درواقع مشکل اول کشور ما بحث ظرفیت‌های صادراتی است به طوری که اگر تصمیم به صادرات در حوزه صیفی جات و محصولات گلخانه‌ای بگیریم افزایش قیمت‌ها اولین اتفاقی است که رخ می‌دهد و از طرفی لازم به ذکر است که تعرفه تمام کشورها به استثنای کشورهای توسعه یافته یکسان است.

وی تصریح کرد: درواقع موضوع اساسی در صادرات روسیه بحث قیمت گذاری و نظام ارزش گذاری گمرک روسیه است که برای محصولات مختلف قیمت گذاری کرده‌اند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، صنعت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار