لیزر کمکی برای درمان بهتر با عوارض کمتر

لیزر روشی است برای کمک به پزشکان و مردم تا درمان بهتر با عوارض کمتر انجام شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا رزاقی رییس شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی در نشست خبری کنگره تازه لیزر پزشکی بیان کرد: در جامعه‌ی امروزی لیزر فقط برای کاشت مو و حوزه پوست استفاده می‌شود که شاید برخی از پزشکان در این نگرش مقصر باشند، در صورتی که لیزر پزشکی در زمینه‌های متعدد درمانی و تشخیصی مخصوصاً در سرطان‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارد.

وی تأکید کرد: لیزر روشی است که برای کمک به پزشکان و جامعه عمومی مردم به منظور درمان بهتر، با نتیجه مناسب‌تر و عوارض کمتر وارد شده است.

رزاقی با اشاره به این که آماری از شکایات لیزر پزشکی نداریم، گفت: افرادی هستند که در‌ آرایشگاه‌ها از دستگاه‌های لیزر استفاده می‌کنند که منجر به عوارض زیادی می‌شود. در همین راستا پنل اخلاق پزشکی و پزشکی قانونی در کنگره امسال برگزار خواهد شد. افراد ( حتی پزشکان) نباید فکر کنند که بدون گذراندن دوره‌های مدون می‌توانند پس از خرید دستگاه‌های لیزر با آن شروع به کار کنند.

وی همچنین اظهار کرد: کاربردهای لیزر باید به گونه‌ای طراحی و انجام شود که هم کاربران از این علم به درستی استفاده کنند و هم افراد در هنگام بیماری از آن سود ببرند بنابراین لازم است استانداردسازی هم در مسیر عمومی مردم و هم در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی صورت پذیرد.

رییس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی خاطرنشان کرد: دهمین همایش انجمن علمی پزشکی لیزر ایران در تاریخ 7 الی 9 بهمن ماه با محورهای مبانی لیزر پزشکی، علوم جراحی، چشم‌پزشکی، ورماتولوژی، بی‌هوشی و دست، طب فیزیکی، پرستاری و ... در سالن شهید غرضی برگزار خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار