ورود 990هزار پناهجو به اروپا در سال 2015

تعداد مهاجرانی که در سال 2015 به اروپا سفر کرده‌اند، تا پایان سال به یک میلیون نفر می‌رسد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌نیوز، سازمان بین المللی مهاجرت (آی‌اُ‌اِم) تعداد مهاجرانی را که در سال 2015 از مسیرهای زمینی و دریایی به اروپا سفر کرده‌اند، بیش از 990 هزار نفر اعلام کرد. این تعداد احتمالاً در دو هفته آخر سال از یک میلیون نفر فراتر می‌رود که 5 برابر مهاجران سال 2014 خواهد بود.

سازمان ملل تعداد زنان، مردان و کودکانی را که در تلاش برای رسیدن به اروپا جان خود را از داده‌اند، 5 هزار نفر اعلام کرد. این در حالیست که 3700 نفر نیز در دریا مفقود شده‌اند. البته 18 نفر دیگر هم روز جمعه در سواحل ترکیه بر اثر واژگون شدن قایقشان جان خود را از دست دادند، این افراد پناهجویان سوری و عراقی بودند.

بنابر گزارش "آی‌اُ‌اِم"، بیش از 781 هزار پناهجو، عبور از دریای "اژه" را برای رسیدن به اروپا انتخاب کرده‌اند. بیشتر این پناهجویان، جنگ‌زده‌های سوری، عراقی و افغان بوده‌اند.

علاوه بر این، هفته‌نامه علمی "نیوساینتیست" نوشت: بحران مهاجرت علیرغم تلفات انسانی، خسارت‌هایی را برای حیات‌وحش اروپا در پی داشته است. عجله برای ساختن حصار در مرز کشورهای حوزه‌ی "بالکان" به منظور جلوگیری از ورود پناهجویان به حیات‌وحش آسیب زده است. گونه های حیوانی این مناطق در حصارها گرفتار می‌شوند و اجساد برخی از آنها مشاهده شده است. کرواسی نامه‌ای را به کمیسیون اروپا نوشته و از بنای حصارهای "اسلوونی" در مرزها انتقاد کرده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار