وب سایت "نیوزویک" نوشت: بهترین راه مقابله با گروه تروریستی داعش، استفاده از فناوری است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیوزویک در گزارشی از "فناوری" به عنوان کارآمدترین ابزار مقابله با گروه تروریستی داعش نام برد.

در این گزارش آمده است: خطرناکترین سلاح گروه تروریستی داعش برای ترویج افراط گرایی بمب و اسلحه نیست. این گروه با توسل به "فناوری" اهداف خود را پیش می برد. تروریست های داعش با استفاده از شبکه های اجتماعی، یوتیوب، برنامه های پیام کوتاه رمزگذاری شده و وب سایت های استخدام، با کاربران ارتباط برقرار می کنند و بدین طریق به جذب نیرو می پردازند. آنها از طریق شبکه های اجتماعی به عمق ذهن کاربران خود در سراسر جهان نفوذ می کنند و آنها را به حملات تروریستی در کشورهایشان تشویق می کنند. حملات تروریستی پاریس و تیراندازی مرگبار "سن برناردینوی" کالیفرنیا گواه این حقیقت است. 

نگارنده این گزارش در ادامه می افزاید: برای جلوگیری از حوادث مشابه باید توانایی داعش را در استفاده از فناوری محدود کرد. گروه "انانیموس" – گروهی از کاربران که به عنوان هکر در کشورهای مختلف فعالیت دارند – در ماه نوامبر علیه داعش اعلان جنگ داد. هکرهای انانیموس وارد جنگی از نوع فناوری با تروریست های داعش شده اند. هدف آنها ریشه کنی تمامی برنامه های اینترنتی است که دارای مضامین تروریستی هستند. هکرهای انانیموس تا کنون توانسته اند حساب توییتر هزاران داعشی را از کار بیاندازند. آنها تصمیم دارند پایگاه داده داعشی ها را هک کنند و با دسترسی به فهرست اسامی تروریست ها، نام آنها را اختیار دولت ها قرار دهند. 

در این گزارش با مطرح کردن پرسشی آمده است: آیا هکرهای انانیموس می توانند داعش را شکست دهند؟ پاسخ کارشناسان به این پرسش با تردید همراه بوده است. به باور کارشناسان، اگر گروه انانیموس بتواند تمامی هکرها را در سراسر جهان علیه داعش بسیج کند، در اینصورت احتمال شکست آنها دور از تصور نخواهد بود.

نگارنده گزارش در پایان اینطور نتیجه گیری می کند: در عصر دیجیتال، پایه های یک حکومت را می توان با یک لپ‌تاپ متزلزل کرد و با دولتی جنگید. نمونه آن، اقدام "ادوارد اسنودن" – کارمند پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا -- در انتشار اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی این کشور است. افشاگری اسنودن در خصوص جاسوسی های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا، به یکی از بزرگترین رسوایی های این کشور در جهان تبدیل شد. از این رو، آمریکا باید دید خود را نسبت به فناوری تغییر دهد و به جای حمایت متعصابه از قانون مالکیت سلاح که سالانه به کشته شدن شمار زیادی در این کشور منجر می شود، بر روی "فناوری" سرمایه گذاری کند و تهدید گروه های تروریستی که به سلاح فناوری مجهز هستند را خنثی کند. تنها با یک لپ‌تاپ می توان به جنگ شخصی رفت که از همین ابزار برای پیش برد اهداف ناشایست خود استفاده می کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار