نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد "یونیدو" می گوید صنایع‌دستی باید با معیارهای زندگی نوین امروزی همخوانی داشته‌ باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛جولیو ویناچا در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی استان کرمانشاه، گفت: صنایع دستی برای دستیابی به بازارهای جدید باید ضمن حفظ اصالت کار به سمت طرح‌های نو بر اساس معیارهای زندگی نوین و تولید کالاهای کاربردی جدید حرکت کند تا پایدار باقی بماند.

 وی افزود: هنرمندان صنایع دستی اگر تنها به تولید کالاهایی مبادرت کنند که امروزه چندان کارایی در زندگی روزمره انسان ندارند، در بلند مدت با مشکل مواجه می شوند.

این طراح برجسته حوزه صنایع دستی تصریح کرد: اقتصادی کردن کالای صنایع دستی، یکی از راهکارهای اصلی برای ایجاد اشتغال در این حوزه و پویایی آن است.

 وی اضافه کرد: نوآوری و ایجاد خلاقیت و استفاده از طراحی‌های جدید که بتواند بر اساس نیاز و سلیقه روز دنیا پیش برود، یک ضرورت اساسی برای احیاء و زنده نگه داشتن صنایع دستی است.
نماینده سازمان جهانی یونیدو تصریح کرد: استفاده از طراحان خبره برای تولیدات جدید برای توسعه صنایع دستی یک نیاز ضروری است که تولیدکنندگان و صنعتگران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 وی افزود: پس از بازدید از استانهای مختلف گزارش کار خود را در اختیار سازمان یونیدو قرار خواهم داد و این سازمان بر اساس نیاز استانها دو تا سه طرح را برای توسعه صنایع دستی و آموزش صنعت گران ایرانی در این استانها به صورت پایلوت اجرا خواهد کرد.

نماینده سازمان جهانی یونیدو در سفر خود به استان کرمانشاه از کارگاه‌های گلیم بافی، گیوه بافی، چرم بافی، چیغ بافی، تراش سنگ‌های قیمتی، ساخت سازهای سنتی، منبت چوب، زیورآلات سنتی و آهنگری سنتی بازدید کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.