کرمانشاه؛

حمایت از ایده های خلاقانه صنایع دستی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: از طرح‌های خلاقانه برای توسعه صنایع دستی استان حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی فعله‌گری، توسعه صنایع‌دستی را جزو اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه برشمرد و خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه با 50 هزار نفر نیروی فعال صنایع دستی که در 50 رشته مشغول فعالیت هستند، از پتانسیل بالایی برای توسعه صنایع دستی برخوردار است.

وی افزود: به منظور ساماندهی وضعیت تولید صنایع دستی در استان و هدایت آن به سمت تجاری کردن اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.

تشکیل تعاونی های صنایع دستی، توسعه کارگاه های صنایع دستی، برگزاری دوره های متعدد آموزشی برای ارتقاء دانش صنعت گران، مناسب سازی بسته بندی صنایع دستی و تشویق صنعت گران به روی آوردن به تولید کالاهای مورد نیاز روز و تنوع بخشیدن به محصولات صنایع دستی از اقداماتی است که فعله گری به آنها اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: سالانه نزدیک به هفت میلیون دلار تولیدات صنایع دستی استان به خارج از کشور صادر می‌شود، با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب می توان این آمار را در میان مدت تا چند برابر افزایش داد.

 فعله گری ایجاد اشتغال در صنایع دستی را ارزان و پایدار توصیف کرد و گفت: با رونق این صنعت می توان به صورت ویژه برای افراد کم درآمد جامعه شغل ایجاد کرد و به اقتصاد خانواده ها کمک کرد.

 وی اضافه کرد: از هر ایده و طرح خلاقانه ای که بتواند به رونق صنایع دستی در استان کرمانشاه کمک کند حمایت می کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.