رقابت‌های هفته سیزدهم سوپرلیگ بسکتبال ایران در حالی فردا برگزار می‌شود که بالاخره شیمیدری‌ها هم با سنت‌شکنی بازیکن خارجی جذب کردند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدارهای هفته سیزدهم سوپرلیگ بسکتبال ایران، فردا با برگزاری پنج دیدار به پایان می‌رسد. این هفته دیدار تیم‌های بسکتبال پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان، حساس‌ترین رقابت است و در تهران هم دربی شیمیدر و نیروی زمینی برگزار می‌شود. نگاهی اجمالی به رقابت‌های هفته سیزدهم اهمیت این دیدارها را به خوبی نمایان می‌کند. 

شهرداری اراک – شهرداری گرگان
دربی‌ شهرداری‌ها، همسایه‌ها و شگفتی‌سازها!
شهرداری‌چی‌های اراک و گرگان در حالی فردا به مصاف هم می‌روند که به ترتیب با 20 و 19 امتیاز در رتبه‌های چهارم و پنجم سوپرلیگ ایستاده‌اند. شاگردان محمد کسایی‌پور هفته گذشته کار بزرگی کردند و با شکست پالایش نفت در آبادان، بهترین فرصت را برای صدرنشینی مجدد از این تیم گرفتند. شهرداری گرگان هم دست به کار بزرگی زد و پتروشیمی مدعی را در گرگان با شکست بدرقه کرد تا شکارچیان تیم‌های اول و دوم جدول، فردا دیدار جالبی در اراک داشته باشند. تقابل رایان ریچاردز و اصغر کاردوست هم از نکات جالب توجه بازی فرداست. به هرحال باید منتظر ماند و دید شادی پیروزی‌های بزرگ هفته گذشته به کام کدام یک از شهرداری‌ها تلخ می‌شود و کدام‌ یک از این دو تیم فردا چهره مدعی به خود می‌گیرند. 

نیروی زمینی – شیمیدر تهران 
دربی تهران در سایه حضور هانیبال 
شاید نام هانیبال، برای علاقه‌مندان سینما، تداعی کننده فیلمی سینمایی با همین نام، ساخته ریدلی اسکات باشد. این نام همچنین در ذهن اهالی کتاب، نام نویسنده، مترجم و نقاش فقید ایرانی، هانیبال الخاص را زنده ‌می‎‌کند اما هانیبال جدید بسکتبال ایران، نه قرار است مارا به فضای دلهره‌آور با موتیف وحشت فیلم اسکات ببرد، نه می‌خواهد به نام هنرمند فقید ایرانی پهلو بزند. جیسون هانیبال، نام سنتر کانادایی است که امروز با شیمیدر قرارداد بست تا شاگردان جواد رحمتی‌پور را مقابل نیروی زمینی همراهی کند. شیمیدر که حالا در رتبه دوم جدول قرار گرفته است، فردا مقابل نیروی زمینی قعرنشین، دربی تهران را برگزار می‌کند و باید دید آیا نیروی زمینی هانیبال را مهار می‌کند یا او شکارچی سبد شاگردان محمدرضا اسلامی لقب می‌گیرد. 

دانشگاه آزاد – شهرداری تبریز 
ورود خانم‌ها همچنان ممنوع! 
دیدار تیم‌های بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تبریز، رویارویی تیم بحران‌زده تبریزی مقابل شاگردان از بحران گریخته مصطفی هاشمی است. دانشگاه آزاد با دو پیروزی پیاپی مقابل شهرداری گرگان و نیروی زمینی جان دوباره‌ای گرفته است و حالا با اضافه شدن بامبا فال، به رتبه‌های بالای جدول می‌اندیشند. شاگردان بهزاد افرادی هم از هفته دوم رنگ پیروزی را ندیده‌اند و با 10 شکست پیاپی در سوپرلیگ رکورددارند. تبریزی‌ها شاید در صورت تجربه شکست یازدهم، به قعر جدول نزدیک‌تر هم بشوند. هفته دوم سوپرلیگ، تنها یادآور آخرین پیروزی تبریزی‌ها نیست. حراست دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال از همان هفته دوم، ورود خبرنگاران خانم را هم به سالن حکیمیه ممنوع کرد و با گذشت هفته‌ها، هنوز هیچ‌کس نتوانسته حراست این سالن را مجاب کند و تمهیدات حضور خانم‌های خبرنگار را در این سالن فراهم آورد. به هرحال سالن حکیمیه به تافته‌ جدابافته‌ای در بسکتبال ایران  و جهان تبدیل شده که در آن از ورود خانم‌های خبرنگار جلوگیری می‌شود و کسی هم نیست به این وضعیت رسیدگی کند. 

پتروشیمی بندرامام – پالایش نفت آبادان
دربی خوزستانی‌های زخم خورده
پنجشنبه هفته گذشته، زور تیم‌های اول و دوم جدول به شهرداری‌چی‌های گرگان و اراک نرسید و یکی در گرگان و دیگری در خانه مغلوب حریفان خود شدند تا صدر جدول دست‌نخورده باقی بماند. البته شیمیدر به لطف شکست پالایش نفت آبادان، جای این تیم را در رتبه دوم گرفت. مهران شاهین‌طبع که در دیدار رفت هم مقابل حماد سامری، قافیه را واگذار کرده، نمی‌خواهد با دومین شکست پیاپی از این تیم هم‌استانی، جایگاه تیمش را در صدر جدول متزلزل ببیند. بدون شک پترو فردا در سالن اندیشه شهرک بعثت به دنبال پیروزی است. حماد سامری، جوان‌ترین سرمربی سوپرلیگ هم بهتر از هر کسی می‌داند کار دشواری در ماهشهر دارد. فردا رویارویی دوباره آرمان زنگنه، سعید داورپناه، موسی نبی‌پور ، مهدی اسماعیلی و حامد حسین‌زاده از یک‌سو و آرن داودی، مهراد آتشی، محمد جمشیدی و محمد حسن‌زاده از سوی دیگر، جذاب‌ترین بازی هفته را رقم خواهد زد و این میان مصاف خارجی‌های دو تیم هم جای خود را دارد. 

آینده‌سازان میهن – ثامن مشهد 
تداوم قهر اسلاوکو و آینده مبهم اصفهانی‌ها
نماینده بسکتبال نصف‌جهان این روزها حال چندان خوشی ندارد و مشکلات عدیده مالی، این تیم را تقریباً ورشکسته کرده است. هرچند مسئولان آینده‌سازان انحلال این تیم را فعلاً تکذیب کرده‌اند اما زمانی که از آن‌ها درباره آینده واقعی تیم‌شان می‌پرسیم، با تردید از وضعیت مبهم نماینده اصفهان صحبت می‌کنند. اصفهانی‌ها که سعی می‌کردند با جذب اسلاوکو، مشکلات خود را پشت این بازیکن تنومند پنهان کننند، حالا با قهرهای چندباره سنتر مونته‌نگرویی (با تابعیت صربستانی) خود مواجه شدند تا ضربتی دیگر بر پیکر آینده‌سازان میهن بخورد. به نظر می‌رسد اگر وضعیت حامی مالی این تیم مشخص نشود، شاگردان امید دادفرنیا، حتی امیدشان را برای به پایان رساندن دور دوم سوپرلیگ بسکتبال هم از دست بدهند. وضعیت ثامن مشهد کمی متفاوت‌تر از میزبان فردای خود است. شاگردان مهدی صاحبیان، با برد میلیمتری شهرداری تبریز در خانه این تیم، تا حدودی اوضاع خود را در جدول رده‌بندی بسامان کردند و فردا در اندیشه دومین پیروزی پیاپی خود در خارج از خانه‌اند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.