ساخت خانه های 30 تا 40 متری ، داروی درمان از پا افتادگی بازار مسکن در اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اعلام رکود سه ساله بازار خرید و فروش مسکن و زمین در اصفهان گفت : نبود قدرت خرید در مصرف کنندگان و امید به کاهش قیمت ها ، دلیل رکود طولانی مدت در این بازار است.

رسول جهانگیری با اشاره به عدم وجود رقابت در بازار مسکن، اظهار داشت : در حال حاضر ، با توجه به جمعیت جوان اصفهان ، ساخت خانه های 30 تا 40 متری می تواند برای زوجهای جوان مناسب بوده و متناسب با قدرت خرید آنها باشد.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن، تمایل مردم به خانه های با متراژ بالای 70 تا 80 متر را دلیل عدم استقبال مردم از خرید خانه های کوچک ساخته شده ی مجهز به یخچال، ماشین ظرف شویی و لباس شویی عنوان کرد و یادآور شد : از سوی انبوه سازان ، طرح فروش اقساطی مسکن را ارائه داده ایم که در این طرح، خریدار با پرداخت دو سوم قیمت مسکن به صورت نقدی ، باقی مانده را با دریافت وام 18 درصدی از سوی بانک مسکن پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی ها ، در سال 95 ، بیشترین تقاضا را برای خرید مسکن خواهیم داشت که در صورت عدم پاسخ صحیح به این مسئله، در سال 96 با بحران روبه رو خواهیم بود.

عضو کمیسیون عمران ، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این نکته که رکود بازار خرید و فروش مسکن در سه سال گذشته باعث ورود انبوه سازان به بازار رهن و اجاره شده است ، افزود: « این مسئله باعث جلوگیری از افزایش تصاعدی قیمت رهن و اجاره در این مدت شده است.»

وی وام های حمایتی 60 تا 70 میلیون تومانی مسکن را مناسب ندانسته و با اشاره به طرح فروش اقساطی مسکن ، آن را یک طرح کلی دانست که جزئیات آن همچنان مشخص نشده است.

لازم به ذکر است سالانه نزدیک به 900 هزار واحد مسکونی در اصفهان ساخته می شد که در طی سالهای گذشته این آمار به نصف کاهش یافته است.  

انتهای پیام/ش

برچسب ها: بازار مسکن ، رکود ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.