رییس پلیس راه استان قزوین از مه آلود بودن راههای ارتباطی این استان خبر داد و گفت: پدیده مه در گردنه های استان به مراتب بیشتر از سطح جاده ها گزارش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛بهرام زینلی افزود: هم اکنون پدیده شدید مه در جاده قزوین - بویین زهرا و تمامی گردنه های استان را فرا گرفته و سایر راهها از جمله آزادراهها و جاده های اصلی و فرعی با مه رقیق همراه است.

وی ضمن توصیه به رانندگان مبنی بر رانندگی با سرعت مطمئن در طول جاده ها، خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام حرکت در جاده های مه گرفته چراغ های خود را روشن کرده و با توصیه به راهنمایی های پلیس مستقر در سطح راهها، از هرگونه عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد خودداری کنند.

سرهنگ زینلی اضافه کرد: رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل، حرکت در بین خطوط جاده، توقف نکردن در حاشیه راهها هنگام استراحت، بستن کمربند ایمنی تمامی سرنشینان، خودداری از خوردن و آشامیدن به هنگام رانندگی و نیز صحبت نکردن با تلفن همراه به تمامی رانندگان در طول سفر توصیه می شود.

این مسوول انتظامی، واژگونی خودروها به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان را یادآور شد و اظهار کرد: بارها و بارها به رانندگان توصیه شده که به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل 20 دقیقه به استراحت بپردازند و برای این منظور نیز از توقفگاههای موجود در طول راهها استفاده کرده و از هرگونه توقف، حتی به صورت لحظه ای در حاشیه راه خودداری کنند.


استان قزوین دارای شش هزار و 671 کیلومتر راه است که 217 کیلومتر آن آزادراه، 267 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 367 کیلومتر راه اصلی و فرعی و چهار هزار و 820 کیلومتر آن نیز راه روستایی می باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: مه شدید ، جاده ، قزوین ، گردنه ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.