مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات و کمبودهایی که در مناطق عشایری استان و نیاز به رفع آن‌ها وجود دارد به عدم بهره‌مندی امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات ماده 180 اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مجید علی‌پور  در نشست توسعه روستایی افزود : یکی از دغدغه‌های ما این است که عشایر در کجای بحث مناطق محروم واقع شده‌اند.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عشایر از محروم‌ترین اقشار در کنار روستاییان هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

این مسئول گفت: در دوره تحریم این عشایر بودند که گوشت کشور را تأمین می‌کردند و در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید 54 درصد از گوشت استان بر عهده آن‌هاست.

علی‌پور به مناطقی که عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در آن ساکن هستند اشاره کرد و گفت: عشایر استان ما در 576 سامان یا منطقه عشایری سکونت دارند که 12 درصد از جمعیت استان عشایری است.

وی تصریح کرد: انتظار این است که نگاه دیگری به عشایر داشته باشیم چرا که مشکلات جامعه عشایری بسیار بیشتر از مشکلات جامعه روستایی است.

این مسئول به اعتبارات ماده 180 که ویژه مناطق محروم است اشاره کرد و گفت: امور عشایر برای رفع مشکلات جامعه عشایری از اعتبارات ماده 180 در استان بهره‌‌ای نبرده است.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه عشایری در سال‌های اخیر را مشکل آب ذکر کرد و گفت: موضوع بهسازی راه‌های عشایری نیز از دیگر دغدغه‌های ما به شمار می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: این استان هم اکنون 4 هزار کیلومتر جاده عشایری و هزار و 600 کیلومتر ایل راه عشایری دارد که باید برای ساماندهی آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام /س
برچسب ها: عشایر ، اعتبارات ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.