معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت ادارات کل آموزش وپرورش وامور عشایر،امور بانوان استانداری و تشکل‌های غیردولتی از هفتم دی‌ماه امسال طرح توسعه سوادآموزی عشایری در استان اجرا می‌شود

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، مسعود ارجمند افزود: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: با برنامه‌ریز‌های صورت گرفته تا پایان امسال فرد بی‌سواد در استان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مردم استان در گروه‌های سنی 10 تا 46 سال در استان باسواد هستند، تصریح کرد: با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان، امور بانوان استانداری، اداره‌کل امور عشایر استان، مؤسسات و تشکل‌های غیردولتی از هفتم دی‌ماه امسال طرحی در راستای باسواد کردن زنان و دختران عشایر در استان اجرا می‌شود.

ارجمند گفت: از نظر فرهنگی و جامعه شناختی عشایر وارث کهن‌ترین عناصر فرهنگ قومی هستند و آموزش آنها و ترویج و ترغیب آنان برای باسواد شدن یکی از چالش‌های نظام آموزشی بوده و نقش حساس زنان و دختران عشایر که نیمی از جمعیت عشایر استان را شامل می‌شوند بسیار ارزشمند است.

این مسئول اجرای طرح باسوادی اولیا دانش‌آموزان از دیگر اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان بود که خوشبختانه در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و تعداد زیادی از اولیای بی‌سواد، باسواد شدند.

وی در ادامه به اجرای طرح توسعه سوادآموزی عشایری اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح برای توان‌افزایی زنان و دختران عشایری و افزایش سطح انگیزش و علاقمند کردن بی‌سوادان به سوادآموزی اجرا می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در مرحله اول 600 نفر از زنان و دختران بی‌سواد عشایر در گروه سنی 10 تا 49 سال تحت پوشش دوره سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: 12 نفر کارشناس از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و حدود 106 نفر آموزش دهنده در کارگاه آموزشی این دوره که در یاسوج با مشارکت آموزش و پرورش عشایر سیار استان برگزار می‌شود حضور خواهند یافت.

انتهای پیام /س
برچسب ها: توسعه ، سوادآموزی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.