امام‌جمعه اهل سنت بخش "پایین جام" تربت‌جام ضمن محکومیت کشتار شیعیان در نیجریه گفت : کشتار شیعیان نیجریه با دسیسه استکبار جهانی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مولوی امان‌الله برزگر ، ضمن محکومیت قتل‌ عام شیعیان در نیجریه گفت : اتفاق اخیر نیجریه که در آن خون شیعیان مظلوم و بی دفاع ریخته می شود و هزاران مسلمان از جمله فرزند شیخ زک زاکی ، رهبر شیعیان نیجریه توسط دولت آن کشور به شهادت رسیدند دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی با اشاره به جایگاه قتل عامل در اسلام افزود : دین اسلام دین رأفت ، مهربانی ، وحدت و انسجام است ، در هیچ جای قرآن خداوند به کشتن توصیه نکرده، کشتار و قتل‌عام در اسلام هیچ جایگاهی ندارد ، کشتن انسان‌ها در هرکجای دنیا و با هر مذهبی و دیدگاهی عمل زشت و قبیح و ظلم به انسانیت است.

وی به سکوت مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت : داعیان دموکراسی علل خصوص آمریکا و حامیان آن، هرکجا که به نفعش باشد سرود صدا به راه می‌اندازد اما در مقابل با ظلم به مسلمانان و هرکجا که مسلمانان درخطر باشند نه‌تنها سکوت می‌کنند بلکه از ظالمان حمایت می‌کنند.

مولوی برزگر خاطرنشان کرد : همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان باید باهم وحدت داشته و از قرآن، پیامبر و ائمه الگو بگیرند؛ هیچ دولتی اجازه ندارد به‌ناحق دست به قتل‌عام انسان‌ها با هر عقیده و مذهبی بزند.

وی در پایان اظهار داشت : جامعه اهل سنت قتل‌عام و کشتار اخیر شیعیان نیجریه را محکوم می‌کنند؛ همه ما باید هوشیار باشیم تا مهره بازی استکبار جهانی نشویم زیرا کشتار شیعیان نیجریه با دسیسه استکبار جهانی صورت گرفته و آنان به دنبال از بین بردن وحدت بین مسلمانان هستند.

//انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.