نخستين كرسي علمي با حضور معاون وزيرعلوم، تحقيقات و فناوری در دانشگاه كاشان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، صاحب كرسي علمي دانشگاه كاشان هدف از ايجاد اين كرسي را كمك به ارتقاء علم و پژوهش و حمايت از تحقيقات علمي و بين المللي بيان كرد و گفت: از آنجا كه پژوهش، موتور محركه توسعه علمي است بايد سعي كرد تا با مردمي كردن فعاليت هاي علمي، پژوهش ها كاربردي شود.

علي سعيدي بر ايجاد مراكز پژوهشي تاكيد كرد و اظهار داشت: اگر 100 مركز پژوهشي درست در كشور داشته باشيم كشور متحول مي شود.

وي خاطر نشان کرد: با ايجاد مراكز پژوهشي هم نيازهاي مردم مورد توجه قرار مي گيرد و مشكلاتشان مرتفع و هم فضايي براي نخبگان فراهم مي شود.

وي نخستين گام برای ارتقاء پژوهش را، دادن فرصت به اساتيد و صاحبان تجربه عنوان كرد و افزود: با ايجاد اين كرسي ها مديراني در بخش پژوهش بوجود مي آيند كه مي توانند پژوهشگاهها را حركت دهند و از پژوهش هايي كه فقط به دنبال اين هستند كه حقوق بگيرند جدا مي شوند.

سعيدي خاطر نشان كرد: دومين اقدام نيز براي پژوهشگاه ها اين است كه نخبگان را از طريق پژوهش بورسيه كرد.

مؤسس بنیاد نخبگان سعیدی، انعقاد قراردادهايي بين نيازمندان پژوهش و صنعت را از ديگر راهكارها براي تحول پژوهش بيان كرد و افزود: اگر اين موارد نهادينه شود در ظرف سه سال كشور متحول مي شود.

در پايان اين مراسم قرارداد تأسيس كرسي علمي مهندس سعيدي ميان دانشگاه كاشان به نمايندگي دكتر عباس زراعت به عنوان رئيس دانشگاه، دكتر رضا منصوري به عنوان مجري كرسي و مهندس علي سعيدي به عنوان صاحب كرسي منعقد و به امضاء رسيد.

تدريس در رشته فيزيك، راه اندازي پژوهشكده نجوم، تأسيس و اداره انديشگاه كاشان، برپايي حداقل سه انديشگان در طول مدت قرارداد و ساير امور محوله از موضوع اين كرسي علمي است.

گفتنی است مهندس علی سعیدی تا کنون دانشکده حقوق، بنیاد نخبگان سعیدی را نیز در دانشگاه کاشان به هزینه خودتاسیس نموده است. 



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.