آسیب‌هایی که در اثر ضربه‌هایی که به مغز وارد می‌شود در زنان دو برابر مردان است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ضربه‌های مغزی می‌تواند آسیب جدی به عملکردهای آن بزند و اختلال در سیستم اعصاب مغزی می‌تواند به صورت سردرد، اختلال خواب، خستگی، از دست دادن حافظه و تغییرات در خلق و خو باشد و ضربه‌های مغزی، مراقبت خوب در عرض 3 ماه الیتام می‌یابد و در حدود 15درصد از مردم در درازمدت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

براساس تحقیقات انجام شده در سال 2013، اثرات ضربه‌های مغزی می‌تواند طولانی مدت باشد. به طوری که فعالیت‌های غیرطبیعی امواج مغزی و ضعیف شدن حافظه است، به طوری که بعضی از قسمت‌های مغز مثل سلول‌های خاکستری در عکسل العمل نشان می‌دهند.

زنان ورزشکار بیشتر از مردان مورد اصابت ضربه‌های مغزی قرار می‌گیرند.

براساس مطالعه‌ای که بر روی 15 مرد و 15 زن انجام شد و با تصویربرداری مغناطیسی (FMRI) از مغزشان به تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها و چگونگی وظایف حافظه پرداخته و این نتیجه حاصل شد که حافظه برای طیف گسترده‌ای از مهارت‌های شناختی مهم بوده و اگر حافظه مخل شود، زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همه شرکت‌کنندگان (FMRI) تصویربرداری مغناطیسی بعد از یک ماه آزمون فراخوانی که همان ارزیابی شناخت اعداد و عملکرد مداوم است، این نتیجه حاصل شد که حافظه مردان سریع‌تر از زنان به حالت عادی برگشته است. بر این اساس، با مطالعه (FMRI) شرکت‌کنندگان، زنان از منظر کاهش مداوم فعالیت‌های مغزی بیشتر در معرض آسیب هستند.

گفتنی است، اثرات مخرب ضربه‌های سر بر روی زنان بیشتر از مردان است و این اثر ممکن است تا مدت‌ها در زنان باقی بماند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.