مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: تمام جمعیت شهریاستان کرمانشاه از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ منصور کیاور گفت: شبکه توزیع آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه 99.1 درصد از جمعیت شهریاستان را تحت پوشش قرار می‌دهد. مابقی جمعیت شهری استاننیز آب آشامیدنی سالم در اختیار دارند، اما مشترک آب و فاضلاب نیستند.

وی تعداد کل مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهری استان را حدود 700 هزار مشترک اعلام کرد که از این تعداد 360 هزار مشترک در بخش آب و مابقی در بخش فاضلاب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه در ادامه طول شبکه توزیع و خط انتقال آب در استان را 3487 کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: در بخش فاضلاب نیز 2759 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب داریم.

به گفته این مسئول اکنون پوشش سیستم فاضلاب مدرن در استان نیز 64 درصد است که نسبت به کشور وضعیت مناسبی داریم.

کیاور خاطرنشان کرد: البته فاضلاب تمامی جعیت شهری استان جمع‌آوری می‌شود، اما به شیوههای دیگر مانند کانال‌های روباز، لوله‌های قدیمی و ... .

وی در خصوص تامین آب شرب مشترکین استان نیز تاکید کرد: آب مشترکان از 239 حلقه چاه، دو دهنه چشمه، دو رشته قنات و بخشی از سد گاوشان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه از در دست اجرا بودن 51 طرح در بخش‌های لوله گذاری، اصلاح و توسعه شبکه آب در استان خبر داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: کرمانشاه ، جمعیت ، شهر ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.