فیلم «روبرو» دربخش هنروتجربه سی وچهارمین جشنواره فجر به نمایش در می آید.

مهدی شادی‌زاده تهیه‌کننده فیلم «روبرو» در خصوص محتوای داستان فیلم خود در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «روبرو» داستان زن و شوهری به نام سارا و فرهاد است. سارا و فرهاد سال‌هاست که از هم جدا شده‌اند و دختری به نام «باران» دارند. در پس هر گفتگو رازی است که معنای حقیقی رابطه است. سارا بعد از سال‌ها در جستجوی مفهوم عمیق‌تری از گذشته رنج‌آورش است تا شاید آینده‌اش سرشار از آرامش باشد.

شادی‌زاده بیان کرد: پیش تولید این کار اواخر مرداد شروع شد و تا اواخر مهر ادامه پیدا کرد. سپس فیلمبرداری آن در 32 جلسه انجام گرفت.

شادی‌زاده اظهار داشت: به دلیل فضای موجود در کار سعی بر آن شد تا از موسیقی و صدا که خود به صورتی کامل و منفک سیر توصیفی در درام داشته‌اند، کمک بگیریم. بنابراین از بامداد افشار که خود در بحث ایجاد فضاسازی چهره‌ای جوان و شناخته شده است و از آرش قاسمی که کارگردان شناخت خوبی از او داشته است، در این کار استفاده شد.

وی عنوان کرد: فیلمنامه «روبرو» کاری از خانم نصیری است. او را از قبل و با کار‌‌های مستند می‌شناختم. البته این فیلمنامه از بین فیلمنامه‌های فراوانی که پیش روی ما بود، مورد قبول واقع شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آن را کار کنیم.

وی در خصوص شرایط کنونی جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: تصمیم‌گیری در این رابطه سخت است. فضای این فیلم به صورت ناخود‌آگاه فضایی تجربی است. به عنوان کسی که پشت این فیلم قرار دارد، فکر می‌کنم حرف‌های زیادی برای گفتن وجود داشته باشد. به علاوه نحوه فیلمبرداری و نورپردازی نیز به گونه‌ای بوده که هر یک برای خود دارای شخصیت‌های ویژه‌ای بوده‌اند.

شادی‌زاده اظهار داشت: به فستیوال‌هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شوند، امیدوارم. طبق مواردی که تاکنون شنیده‌ام، احساس می‌کنم جشنواره امسال از گوناگونی بیشتری برخوردار است و کار در این شرایط بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش هنر و تجربه، بخشی است که از هنرمندانی که اغلب از حمایت‌های دولتی برخوردار نیستند و بودجه آنچنانی ندارند، حمایت می‌کند. باید بگویم که بهترین فیلم‌ها در بخش هنر و تجربه وجود دارند.

این روند اتفاق خوبی برای جشنواره محسوب می‌شود. یک نگاه نو که رقابت خوبی را برقرار می‌نماید. به طوری که در طی 3-4 سال آینده می‌توان شاهد ورود شخصیت‌ها و بازیگران خلاقی بود که به عرصه هنر و سینما در زمینه‌های گوناگون ورود پیدا می‌کنند. مانند تئاتر تجربی که تاکنون حضور خود را حفظ کرده است.

شادی‌زاده افزود: با شرایط اقتصادی که هم‌اکنون وجود دارد، بودجه قابل قبولی در کار‌ها و فعالیت‌های سینمای وجود ندارد. بنابراین با این شرایط، سرمایه‌گذاران نیز نمی‌توانند از سینما و فیلم‌های آن پشتیبانی کنند. کار‌های کنونی سینما یا تجربی است و یا به سمتی می‌روند که هیچ تغذیه‌ای به مردم و جامعه نداده و به آن‌ها اضافه نمی‌کند.

وی عنوان کرد: فیلم «روبرو» دارای دوسرمایه گذار است. هدف دو سرمایه گذار کار ما یعنی آقای محمد جعفر نژاد و سیامک با حجب که خود مدیر تولید و مجری طرح این پروژه هستند، این است که با حمایت‌های خود از جوانان جویای نام در عرصه سینمای کشور که به عنوان کار اولی معروفند حمایت کرده تا از دل این حمایت‌ها استعدادهای خوبی را به آینده سینما معرفی کنند. از دو سرمایه‌گذار فیلم تشکر ویژه‌ای می‌کنم. زیرا برای بازگشت مالی آن‌ها به هیچ وجه تضمینی وجود ندارد.

مهدی شادی‌‌زاده بیان کرد: پیش‌بینی برای نحوه اکران فیلم، کار دشواری است. در بخش هنر و تجربه دوستان، بسیار خوب کار می‌کنند. من خیلی امیدوارم. البته زمان اکران هم مسئله مهمی است. نکته دیگر بحث تبلیغات است. تبلیغات موضوع قابل تأملی در اکران است. تبلیغات بخش مهمی در هر محصول جهانی است. در نهایت امیدوارم چه در جشنواره و چه در اکران شاهد اتفاقات خوبی باشیم. من همچنان پشت کار هستم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار