دستور بازجویی از رئیس صندوق بین‌المللی پول به اتهام نقش داشتن در پرداخت رشوه به یک سرمایه دار فرانسوی صادر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، دادگاهی در فرانسه دستور محاکمه کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول را به اتهام نقش داشتن در پرداخت بیش از 400 میلیون دلار به یک سرمایه دار فرانسوی صادر کرده است.

این دادگاه روز پج شنبه دستور داد تا لاگارد که در سال 2008 وزیر دارایی دولت نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری وقت فرانسه بود، به خاطر قصور و اهمال ‌کاری در دوره وزارت، باید محاکمه شود.

در دوره تصدی لاگارد بر وزارت دارایی فرانسه، به برنارد تاپی سرمایه‌دار سرشناس فرانسوی و یکی از مهمترین حامیان سارکوزی در رقابت‌های انتخاباتی سال 2007، به خاطر فروش سهامش در یک شرکت، ۴۳۴ میلیون دلار غرامت پرداخت شد.

تاپی از سهامداران عمده شرکت لوازم ورزشی آدیداس بود اما در سال ۱۹۹۳ برای این که عضو دولت فرانسوا میتران شود، سهام خود را فروخت.

تاپی پس از آن از بانک کردیت لیونه، به خاطر نحوه فروش این سهام شکایت و ادعا کرد که این بانک، عمدا با ارزش‌ گذاری کمتری سهام وی را فروخته است.

پس از بررسی مجدد این پرونده، به تاپی غرامت پرداخت شد اما بسیاری معتقدند که در ازای حمایت وی از سارکوزی، چنین غرامتی به وی پرداخت شده است.

در همین حال وکلای لاگارد ضمن رد این اتهام گفتند آنها خواستار تجدید نظر هستند.

لاگارد نیز این اتهام را رد کرده و تاکید کرده است که وی براساس دستور سارکوزی اقدام کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار