رییس امور آب و فاضلاب روستایی گلپایگان از نصب و راه اندازی سامانه گندزدایی ازن کلر(الکترولیز نمک طعام) در شبکه آب شرب دو مجتمع روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، اسفندیار ریاحی به خبرنگاران گفت: این طرح نخستین بار به منظور حفظ و ارتقاء بهداشت آب شرب در مجتمع هشت روستای زرنجان و مجتمع 17 روستای سعید آباد از توابع گلپایگان در آذر امسال اجرا شد. 

وی با بیان اینکه برای نصب و راه انداری این سامانه الکترولیز نمک طعام افزون بر 700 میلیون ریال هزینه شده است، اظهار کرد: با اجرای این طرح دو هزار و 735 خانوار با جمعیت هفت هزار و 912 نفر از مزایای این طرح بهره مند شدند.

رییس امور آب و فاضلاب روستایی گلپایگان در باره مزیت های طرح گندزدایی ازن کلر نسبت به روش های هیپو کلریناتور و کلریناتورهای گازی گفت: تولید محلول آبی ترکیبات کلر در محل با استفاده از نمک و جریان الکتریسیته، حذف گاز کلر یا پودر پر کلرین و کاهش خطرات آن، کاهش بوی کلر در آب، قدرت گندزدایی بالا بدلیل تلفیقی بودن اکسیدان ها از مزایی استفاده از این روش است. 

به گفته وی، استفاده از محلول آبی ترکیبات کار بدون هیچ گونه رسوب، کاهش میزان محصولات جانبی نسبت به روش های دیگر و ارتقا ایمنی و بهداشت محیط کار و کاهش عوارض گاز کلر بر روی سلامت متصدی از مزایای دیگر طرح گندزدایی ازن کلر است.


انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.