در حالی که تیم های مدعی و صاحب نام شرایط مناسبی در جدول ندارند علی دایی با صبای قم خود را به رده سوم جدول رسانده است.

دایی یکه تاز روزهای ناخوشایند لیگبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید کسی در ابتدای فصل تصور نمی‌کرد علی دایی با تیم صبای قم، تیمی که در فصل گذشته در رتبه نهم جدول جای گرفته بود با جذب چند بازیکن با تجربه و سن بالایی که سر نخواستنشان دعوا بود بتوانند تا نزدیکی‌های پایان نیم فصل با اختلاف 2 امتیاز با صدر جدول در جایگاه سوم قرار بگیرد مشابه این اتفاق یکبار دیگر هم رخ داده بود.

چند سال پیش بود که راه آهن در فاصله ده روز مانده به شروع لیگ توانست سرمربی‌اش را بشناسد و به مانند همین صبای قم در پایان نیم فصل اول جایگاه خوبی کسب کند شباهت این صبا و آن راه آهن بیش از یک نتیجه مشابه  است بهترین تشابه این دو تیم حضور علی دایی بر روی نیمکت این دو تیم است زمانی که علی دایی سرمربی راه آهن شد کمتر کسی تصور می‌کرد درآن سال راه آهن بتواند نتایج قابل قبولی کسب کند.

به دلیل اینکه تا آن زمان تمام بازیکنان خوب جذب تیم‌های خوب و پول دار شده بودند و تنها بازیکنان جوان و پا به سن گذاشته‌ای مانده بودند که تیمی زیاد راغب به جذب آنها نبود.

اما علی دایی با جذب همین بازیکنان توانست نتایج خوب و قابل قبولی کسب کند امروزه تقریبا شرایط علی دایی در صبای قم همان شرایط راه آهن است ولی حالا این تیم تنها دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد و این تیم در صورت کسب پیروزی مقابل استقلال تهران صدرنشین این روزهای لیگ می‌تواند صدرنشین را نیز تجربه کند اما جدا از همه این صحبت‌ها تا چه میزان می‌توان این شانس را برای صبا قائل شد که امسال جای بگیرد؟ روزی که یحیی گل محمدی به ذوب آهن رفت زمانی بود که ذوب آهن  شرایط خوبی نداشت ولی در کنار آن کارنامه‌ای پر افتخار را یدک می‌کشید آن هم با سرمربیانی نظیر ابراهیم زاده و کربکندی‌.

به هر صورت یحیی پس از حضور در ذوب آهن درباره توانست این تیم را به روزهای  اوجش برگرداند و علاوه بر کسب جام حذفی در فصل گذشته، دراین فصل هم حضورش در فینال جام حذفی را قطعی کند و هم یک مدعی قهرمانی باشد اما این بحث به  این مطرح شد که بگویم کار علی دایی به مراتب سخت‌تر از یحیی گل محمدی در ذوب آهن بود و با شرایط متفاوتی امروز توانسته این تیم را به رده سوم برساند به هر صورت علی دایی تاکنون در چهارده هفته‌ای که از این فصل گذشته توانسته نتایج خوبی را کسب کند.

کسب 6 پیروزی، 7 تساوی و یک شکست در رقابت‌های لیگ برتر در این چهارده بازی نتیجه‌ای خوب  برای صبا محسوب می‌شود به ثمر رساندن 14 گل و دریافت 9 گل هم تا این جای کار نتیجه‌‌ی قابل قبولی را در کارنامه علی  دایی ثبت کرده است اگر بتوان از کسب بیشترین نتیجه تساوی توسط  تیم‌های دایی صرف نظر کرد این تیم به شرط آن که در انتهای فصل از لحاظ  بدنی کم نیاورد شانس قهرمانی دارد ولی در بهترین  حالت هم اگر تیم دایی بتواند این آمادگی را حفظ کند می‌تواند به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشد.

در مجموع می‌توان نتیجه گرفت که این فصل از جمله فصل‌های عجیب فوتبال ‌های باشد در حالی که تیم‌های مدعی و پر ستاره‌ای مانند پرسپولیس، نفت تهران، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و تراکتور سازی تبریز شرایط خوب ومناسبی ندارند تیم‌هایی مانند استقلال خوزستان و صبای قم با برنامه ریزی مناسب و خوب در صدر جدول قرار دارند شاید اگر نیم فصل دوم هم به همین صورت باشد در انتهای فصل شاهد قهرمانی یکی از تیم‌های غیر مدعی باشیم!

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: رده ، جدول ، صبای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
علی دایی یکی از بهترین مربی های ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
زنده باد علی دایی. ایشون تو هر تیمی حضور داشته باشه به شرط اینکه اون تیم حاشیه نداشته باشه و بذارن کار کنه حتما تیم موفق میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
یاشاسین علی دایینی...فوتبال ایران یعنی علی دایی..دوستدارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۴
یاشاسین علی دایینی...فوتبال ایران یعنی علی دایی..دوستدارم
آخرین اخبار