مخاطبان به طور عمده از توزیع نادرست کتاب گلایه دارند و این مسئله حتی درباره انتشاراتی‌های خوب نیز صدق می‌کند.

سید حمیدرضا برقعی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت توزیع کتاب‌ها گفت: به دلیل آنکه با مخاطبین به صورت مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستم، به طور عمده از نحوه توزیع کتاب‌ها گلایه دارند. این مسئله حتی در صورت انتشار کتاب توسط ناشرهای خوب و توانا نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: کتاب‌هایی که توسط ناشران خوب نیز منتشر می‌شود. در اختیار مخاطبان قرار نمی‌گیرد این مسئله را می‌توان در پخش مویرگی کتاب مشاهده کرد. این بخش بخشی است که مخاطبان از آن استقبال می‌کنند. متأسفانه هم‌اکنون پخش و توزیع در بخش کتاب  مشکلاتی دارد.

این شاعر با اشاره به عواقب وضعیت کنونی توزیع و پخش کتاب اظهار داشت: وضعیت کنونی توزیع و پخش کتاب به مرور زمان مؤلف را مجبور می کند برای آنکه مجموعه آثارش در اختیار مخاطب قرار گیرد.

به فضای مجازی روی بیاورد و به این وسیله اثرش را به مخاطب عرضه کند. این مسئله می‌تواند سرانه مطالعه کشور را کاهش دهد.

برقعی در خصوص سی‌دی صوتی "تحریرهای رود" که با همکاری مؤسسه رسانه آفتاب تهیه شده بود. از طریق کتاب‌خانه‌های سراسر کشور در اختیار روشندلان قرار می‌گیرد. این کار توسط یک خیر انجام می‌شود.

مجموعه آثارم با عنوان‌های "طوفان واژه‌ها"، "قبله مایل به تو"، "رقعه" و "تحریرهای رود" نیز به صورت خط بریل منتشر شده است و در اختیار روشندلان قرار خواهد گرفت.

 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار