استقبال شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و تجمیع کارت سوخت با کارت های اعتباری مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز یکی از مهم‌ترین بخشهای اقتصادی کشور است که این صنعت دارای خبرهای متنوع بوده که به آنها اشاره می‌شود.


فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی قرار بود در 15مهرماه سالجاری به بهره‌برداری برسد با گذشت بیش از 70 روز از این موعد آیا وعده وزیر نفت محقق می‌شود؟


رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: تشکیل وزارت انرژی هم‌اکنون به صورت ایده در دولت مطرح شده ولی امکان شکل‌گیری این وزارتخانه امکانپذیر نیست.


معاون وزیر نفت درامور شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت ایران گفت: از 92 میلیون معادل لیتری سوختی که در خودروهای سواری مصرف می شود، نزدیک به 21 میلیون لیتر آن سی ان جی جایگزین شده است.


مصرف سوخت مایع کشور در هفته منتهی به بیستم آذرماه امسال به ٦٤٠ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر رسید.


سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تاکید براینکه تاکنون افت و قطعی گاز در کشور گزارش نشده است گفت: با توجه به اینکه 20 استان کشور شاهد بارش برف و باران است به مردم توصیه می‌کنیم که مصرف گاز خود را مدیریت نمایند.


رئیس کانون جایگاه‌داران گفت: با توجه به اینکه سهمیه بندی سوخت در کشور عملاً برداشته شده است،کارت سوخت باید با کارت‌های اعتباری تجمیع شود.


نفت ایران در بازارهای جهانی به قیمت 36 دلار و 25 سنت مورد معامله قرار گرفت.


مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران از احداث 1000 جایگاه سی ان جی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: برای حمایت از صنعت CNG کارمزد ویژه به جایگاه‌داران از اوایل سال‌جاری پرداخت می‌شود.


معاون امور بین‌الملل وزیر نفت گفت: سه‌شنبه روز کلیدی برای ایران به لحاظ تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه انجام تعهدات ایران براساس توافق برجام است که امیدواریم بعد از قرائت این گزارش، به مرحله اجرای برجام برسیم.


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: همکاری ایران با چین همچنان ادامه دارد اما پیشنهادهایی که اخیرا برای فاینانس مطرح کردند جذاب نیست.


معاون اول رئیس جمهور گفت: در برنامه ششم اقتصاد کشور ما متعهد شدیم که باید رشد اقتصادی کشور شش درصد باشد هر چند که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری سالانه 900 میلیارد تومانی است.


وزیر نفت از امضای قراردادهای ای پی سی در تهران خبر داد و گفت: شرکای خارجی هم اکنون به دنبال انتخاب سرمایه‌گذاران برای توسعه این صنعت هستند.


وزیر امور خارجه گفت: ایران دستاوردهای ارزشمندی که در طول 50 سال صنعت پتروشیمی به دست آورده حال دومین قدرت پتروشیمی در منطقه خاورمیانه است.


معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: علی‌رغم تحریم‌ها تا پایان سال 4.5 میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی افزوده می‌شود به طوری که در مجموع ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 70 میلیون تن خواهد رسید.


معاون مدیرعامل صنایع پتروشیمی گفت: دولت بایستی برای توسعه زیرساخت‌های صنعت پتروشیمی در دریای عمان و خلیج فارس به سبب ریسک پایین و بازگشت سرمایه سریع سرمایه‌گذاری داشته باشد.


رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نظر دانش و تکنولوژی در بخش صنعت معدن عقب هستیم گفت: برای جلوگیری از هدررفت سرمایه باید خود را با دانشهای روز تطبیق دهیم.


عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه سازمان بازرسی و شرکت تاسیسات دریایی مدارک و اسنادی از تخلفات دکل نفتی گمشده را ارائه داده‌ است گفت: متاسفانه قوه قضائئه با گذشت چندماه هنوز از این موضوع به این پرونده ورود نکرده است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه داخلی می‌توانند با مشارکت تولیدکنندگان توانمند خارجی، بخش عمده‌ای از کالا و تجهیزات موردنیاز کشور را تأمین کنند گفت: برای رقابت در بازارهای جهانی باید سازوکارهای توسعه‌ای در کشور فراهم شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار