عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به اینکه داخلی می‌توانند با مشارکت تولیدکنندگان توانمند خارجی، بخش عمده‌ای از کالا و تجهیزات موردنیاز کشور را تأمین کنند گفت: برای رقابت در بازارهای جهانی باید سازوکارهای توسعه‌ای در کشور فراهم شود.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه انتقال دانش و فناوری برای توسعه صنعت پتروشیمی یکی از اهرمهای کلیدی است گفت: برای رقابت در بازارهای جهانی باید سازوکارهای توسعه‌ای در کشور فراهم شود. ایران به دلیل داشتن پتانسیل قوی در صنعت پتروشیمی این صنعت مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های خالی و طرح‌های نیمه‌تمام پتروشیمی به  صاحبان فناوری و سرمایه‌گذاران معرفی شود تا طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شود و با‌شتاب مناسب به سمت تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده حرکت کرد.

این نماینده مجلس نهم افزود: تکمیل زنجیره ارزش، کسب فناوری‌های جدید، بازاریابی محصولات، تحقیق و توسعه، ارتقا فرآیندهای تولید و مسائل مربوط به حفظ محیط‌ زیست می‌تواند  به توسعه این صنعت کمک قابل توجهی نماید. 

وی با بیان این‌که ترسیم آینده صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در ایران اسلامی، روشن جلوه می‌کند، افزود: با تکیه ‌بر منابع فراوان نفت و گاز می‌توان صنایع تبدیلی وابسته به ‌مانند پتروشیمی‌ها را توسعه داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تولیدکنندگان داخلی می‌توانند با مشارکت تولیدکنندگان توانمند خارجی، بخش عمده‌ای از کالا و تجهیزات موردنیاز کشور را تأمین کنند. اما این وضع، منوط به ایجاد بستر مناسب است چون انتقال فناوری و بومی‌سازی هزینه‌بر است. بنابراین، تولیدکنندگان باید از تقاضا برای خرید کالا و تجهیزات خود اطمینان حاصل کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار