نشست هم‌اندیشی معاون جدید خدمات شهری شهردار کرمان با شهردار محله های مناطق یک و دو شهری با هدف آشنایی بیش‌تر، تبادل اطلاعات، بیان مشکلات محله‌ها و ارائه‌ نقطه نظرات و انتقادات برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمان، دکتر محمدرضا محمدرضاخانی در این نشست که با حضور مدیر دفتر همیاری و مشارکت های مردمی شهرداری ،مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز، نمایندگان شهرداری های مناطق یک و دو و جمعی از شهردار محله ها در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف شهرداران مناطق، ایجاد بسترهای مناسب به منظور بهره گیری از مشارکت شهروندان و محله برای مدیریت محلات باشد.

وی با بیان اینکه شهردار محله ها بازوان توانمند مدیریت شهری هستند، تصریح کرد : آنها می توانند علاوه بر فرهنگ‌سازی در جهت حفظ و نگهداری فضاهای شهری در محلات، زمینه را برای همکاری هرچه بیشتر شهروندان با شهرداری در زمان اجرای پروژه های عمرانی فراهم کنند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان گفت: وظیفه ما پرورش دادن و توجه کردن به شهروندانی است که نسبت به همه امور شهری دغدغه دارند.

محمدرضاخانی با اشاره به اینكه برخی از مسائل مطرح شده در این جلسه در حیطه وظایف شهرداری است و به آنها رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی موارد از توان شهرداری خارج است که علاوه بر مشکلات مالی، نداشتن مدیریت واحد شهری و پراكندگی مراكز تصمیم‌گیری، سبب ناهماهنگی و در پی آن نارضایتی و ایجاد مشکلاتی در مدیریت شهری می‌شود.

وی از شهردار محله ها خواست به عنوان مشاوران شهری مردم را نسبت به مسائل،فعالیت ها، مشکلات و دغدغه های شهرداری آگاه کرده و از آنها برای مشاركت بیشتر با شهرداری به منظور توسعه منطقه دعوت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود شهردار محله‌ها را پل ارتباطی مردم با شهرداری دانست و افزود: شهردار محله‌ها نمایندگان مردم در محله‌ها هستند که با انتقال مسائل، پیشنهادات و مشکلات محله‌ها به شهرداران مناطق، در جهت رفع مشکلات محله‌ها تلاش می‌کنند. 

محمدرضا خانی تصریح کرد: برای انجام برخی فعالیت های عمرانی و رفع مشکلات محله‌ها، نیازمند تخصیص اعتبارات هستیم که با توجه به مشکلات مالی، رفع این مسائل در مدت زمان طولانی‌تری انجام می‌شود. 

وی بر تعامل، همکاری و ارتباط تنگاتنگ شهردار محله‌ها با شهرداری تاکید و خاطرنشان کرد: امید می رود با همکاری متقابل، اقدامات مطلوبی در جهت رفع مشکلات محله‌ها انجام شود.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: مشکلات ، همکاری ، محله ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.