رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در حوزه پژوهشی عنوان کرد: فعالیتهای گسترده ای صورت گرفته و در میان 40 دانشگاه رتبه 5 را به دست آوردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بدری در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی ،از توسعه فعالیتهای پژوهشی در میان دانشگاهیان فرهنگیان آذربایجان شرقی خبر داد.

وی ادامه داد: افتخار آفرینی برای جامعه دانشگاهی فرهنگیان صورت گرفته و علی رغم تازه تاسیس بودن دانشگاه فرهنگیان کارهای خوبی صورت گرفته اما برازنده این دانشگاه نیست و برخی فعالیتها نمود چندان خوبی ندارد.

بدری یادآور شد: در دانشگاه های معتبر کارهایی برای حوزه پژوهشی انجام می شود و در دانشگاه فرهنگیان برای تولید علم و پژوهش های کاربردی اقدام شده و می شود.

وی اظهار کرد: در یکی دو سال اخیر روند کارهای علمی و پژوهشهای انجام یافته رشد خوبی داشته و برخی انتقادهای وارده در زمینه کاهش فعالیتهای پژوهشی غیر منصفانه است که در این میان آمار موجود و عملکردها سخن می گویند.

وی تصریح کرد: انتشار مقالات علمی ایران در نشریات برتر جهانی رشد خوبی داشته و ایران پس از ترکیه دومین کشور منطقه در تولید علم است.

رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه تهران و علوم پزشکی ایران رتبه های برتر کشوری را در تولید علم دارند و در این میان رتبه دانشگاه تبریز پس از دانشگاه شیراز قرار دارد که در مجموع استنادات علمی و مقالات داغ رتبه اول منطقه را داریم و نسبت به کشور اول که ترکیه است بهتر می باشد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که دانشگاه فرهنگیان در زمینه رتبه های علمی و تولیدات علمی کشوری رتبه مناسبی داشته باشد و این امر با همراهی دانشگاهیان فرهنگیان صورت خواهد گرفت.

بدری تاکید کرد: علی رغم فشارها و کمبودهای مالی رشد علمی و تولیدات علمی در کشور در حال رشد بوده و در یکی دو سال اخیر روند رو به رشدی را شاهد بوده و برخی انتقادها نادرست می باشد.

همچنین در جنب برگزاری این همایش آثار دانشجویان در زمینه روش تدریس علوم ، ریاضی و هنر و وسایل کمک آموزشی با همکاری اساتید تولید و کاربردمواد آموزشی به نمایش گذاشته شد.

300 آثار روش تدریس و پژوهشی دانشجویان از میان 500 اثر با همکاری اساتید گروه علوم پایه انتخاب و به نمایش گذاشته شد.

در پایان این مراسم از 25 نفر از پژوهشگران دانشگاه علامه امینی و فاطمه الزهرا ء فرهنگیان آذربایجان شرقی تجلیل شد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.