از مسکن مهر تااستقرار راهداران زمستانی ونصب تابلو ترافیکی گرافیکی برای تعیین مسیر از محورهای مواصلاتی موضوعاتی بود که امروز در نشست خبری هفته حمل ونقل مطرح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیرکل راه وشهرسازی مازندران صبح امروز بمناسبت هفته حمل ونقل در جمع خبرنگاران استان در ساری با اشاره به اینکه راهداران مازندران زمستان امسال در 3هزارو700کیلومتر محورهای برف گیربه رانندگان امداد رسانی می کنند گفت: 380 راهداربا 224 دستگاه ماشین آلات راهداری شامل گلیردر، برف رو، نمک پاش و آب نمک پاش در جاده های استان مستقرهستند تا رانندگان گرفتار درجاده را امداد رسانی کنند.

نوروزی با اشاره به اینکه درهفته های گذشته محورهای هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر شاهد بارش برف بودیم افزود : 15 گردنه برف گیر در استان داریم که 20راهدار خانه در حال حاضراین مناطق را پوشش می دهند .

وی بدهی اداره راه وشهرسازی به پیمانکاران را 150میلیارد تومان بیان کرد وگفت : 350کیلومتر از راه های روستایی و 176 کیلومترراه شهری امسال با 45میلیارد تومان اعتبارملی واستانی ومشارکت مردمی روکش وآسفالت شد

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران افزود:16میلیارد تومان امسال برای نصب نیوجرسی به طول 250کیلومتر در جاده و60میلیارد تومان برای راه روستایی هزینه شده است.

نوروزی افزود: در مازندران برای هریک کیلومتر ساخت جاده 3میلیارد تومان بودجه نیاز است وهمین مسئله ساخت راه در استان را زمان بر می کند

وی با اشاره به اینکه برای ساخت وتکمیل طرح مسکن مهردو ردیف اعتباری شامل آورده متقاضی و وام بانکی تعریف شده است گفت : به جزء این ردیف اعتباری ندارد وآب برق وگاز توسط دستگاه های خدمات رسان تجهیز می شود

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران از افزایش وام 25میلیون تومان به 30 میلیون تومان خبردادوافزود: واگرمتقاضیان آورده را به موقع تکمیل کنند طرح مهر زودتر به نتیجه می رسد.

نوروزی ار متقاضیان خواست آورده خودشان را زودتربه حساب بریزند تا این پروژه در بازده زمانی خودش به بهره برداری رسد

ما براساس زمان بندی امسال 10هزار واحد برنامه بود که در شش ماه نخست امسال پنج هزار واحد محقق شد.

مدیركل حمل و نقل و پایانه ها ی استان نیزبا اشاره اینکه هر گونه ساخت وساز در حاشیه راه ممنوع است از ساخت وسازمجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خبرداد وگفت : در سه نقطه این مجتمع ها در حال بهره برداری است.

احمدآفرين محمد زاده با بیان اینکه ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم جاده سبب تصادف منجر به مرگ می شود افزود: در جهت جلوگیری از ساخت واحدهای تک واحدی در حاشیه جاده 21مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال ساخت و36 نقطه در حال استعلام است

وی از نصب دو تابلو گرافیکی ترافیک نما برخط در جاده خبردادوگفت : این تابلوها در مسیرهای ورودی خروجی استان نصب و ترافیک 3محورسوادکوه ،کناره ،هراز وکندوان نشان می دهد.

مدیركل حمل و نقل و پایانه ها ی مازندران از مزایای این تابلورا تصمیم گیری درست وبه هنگام برای تردد مسافران وانتخاب مسیر روان وقرارنگرفتن در ترافیک عنوان کرد.

احمدآفرين محمد زاده با اشاره به اینکه عوامل انسانی، وسیله نقلیه، راه‌ها و شرایط محیطی عامل اصلی در تصادفات محسوب می‌شوند، گفت: 80 تا 85 درصد عامل تصادفات انسانی است که برای کاهش تصادفات باید به فرهنگ رانندگی توجه شود.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: ساری ، مسکن ، مهر ، زمستانی ، ترافیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.