مدیر کمیته امداد شهرستان سروآباد از پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالرایی به مددجویان تحت پوشش این نهاد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، مسعود شهبازی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سروآباد که با حضور فرماندار و اعضای کارگروه در فرمانداری سروآباد برگزار شد، گفت: یکی از رسالت های مهم کمیته امداد حضرت امام (ره) ایجاد اشتغال برای متقاضیان جویای کار به ویژه مددجویان و افراد تحت پوشش این نهاد است.

وی به میزان اعتبارات اختصاص یافته در بخش اشتغال اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام (ره) در طول ۹ ماهه سالجاری ده میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان داده است.

مدیر کمیته امداد سروآباد با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات اشتغالزایی به خانوارهای نیازمند و افراد جویای کار همچنان ادامه خواهد داشت، بیان کرد: این رقم اعتبار یکصد و ۴۹ خانوار تحت پوشش و مددجویان این نهاد را در بر گرفته است.

وی گفت: تسهیلات اشتغالزایی در بخش های کشاورزی، دامداری، باغداری، صنایع دستی، مشاغل کوچک خانگی و خرید ماشین الات کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: ۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر در راستای ایجاد اشتغالزایی به بانک های عامل ارسال شده است، که از این رقم دو میلیارد ریال آن آماده پرداخت است.

شهبازی ادامه داد: اعتبارات اشتغالزایی از دو محل امدادی و بانک های عامل قابل پرداخت است که کارمزد اعتبارات امدادی ۲ درصد و کارمزد اعتبارات بانکی ۴ درصد است.

وی به خانواده های خودکفا شده اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته چهارصد و یک خانوار به صورت کامل خود کفا شده اند و از لیست افراد تحت پوشش خارج شده اند.

وی به سقف اعتبارات اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: تسهیلات اشتغالزایی برای متقاضیان و مددجویان تا سقف ۴۵۰ میلیون ریال است که از این میزان سقف اعتبارات بانکی ۱۵۰ میلیون ریال و سقف اعتبارات امدادی ۳۰۰ میلیون ریال است.

مدیر کمیته امداد سروآباد در پایان به خانوارهای تحت پوشش اشاره کرد و افزود: از جمعیت ۵۰ هزار نفری شهرستان سروآباد بیش از ۱۰ هزار نفر در قالب ۴ هزار خانوار از مزایا و خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.