دبیر کمیته سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح ساماندهی و ارتقاء سطح بهداشتی واحدهای فرآوری زیتون کنسروی در واحدهای سنتی فرآوری زیتون کنسروی در منطقه طارم سفلی قزوین اجراشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛آبرودات مصلایی  اظهار کرد: این طرح در راستای رعایت الزامات بهداشتی، ارتقا سطح اقتصادی خانوار و پتانسیل‌های حفظ اشتغال و به‌صورت تفاهم با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص امکان صدور شناسه بهداشتی برای واحدهای فرآوری و عمل‌آوری زیتون اجراشده است .

به گفته وی، این طرح برای اولین بار در کشور در استان قزوین باهدف صدور مجوز مشاغل خانگی و شناسنامه بهداشتی جهت واحدهای سنتی عمل‌آوری زیتون پس  از بهداشتی سازی واحد  اجراشده است.

مصلایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود یک هزارو ۴۰۰ واحد عمل‌آوری زیتون در سطح کارگاهی و خانگی در منطقه طارم سفلی شناسایی‌شده‌اند که امر آماده‌سازی و فرآوری زیتون را جهت مصرف واحدهای صنعتی کشور و همچنین عرضه مستقیم را انجام می‌دهند .

وی اضافه کرد: ازآنجایی‌که واحدهای مذکور ممکن است قادر به رعایت الزامات بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت غذایی مصرف‌کنندگان نباشند بنابراین در این طرح برنامه ارتقای سطح بهداشتی و تجمیع این واحدها مدنظر قرارگرفته شده است .

دبیر کمیته سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد : در این راستا تفاهم سه‌جانبه با اداره کل استاندارد و سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین  در خصوص زوایای مختلف کارشناسی، مشاوره‌ای، آموزشی و اجرایی طرح‌های  مرتبط با تولید محصول سالم و ارگانیک، و صدور گواهی‌های استاندارد و تولید محصول سالم، امضاءشده است.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.