رئیس پلیس "فتا" فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری متهم نشر تصاویر خانوادگی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ "سيدموسي حسيني" بیان كرد: خانمی با ارایه مرجوعه قضایی به پلیس "فتا" فارس مراجعه و اظهار  كرد: عکس های شخصی و خانوادگی ام در فضای مجازی و شبکه اجتماعی "واتس آپ" بین کاربران منتشر شده است.

وي افزود: این دختر در بازجویی های اولیه بیان كرد: روزی به خانه دوستم رفته بودم که دقایقی گوشی خودم را در سالن منزل آنان جا گذاشتم که پس از برگشت احساس کردم گوشی من جابجا شده است.

رئیس پلیس "فتا" فرماندهی انتظامی استان فارس ادامه داد: پس از تشكيل پرونده در اين خصوص، موضوع در دستور کار کاراگاهان پلیس "فتا" قرار گرفت.

سرهنگ "حسيني" ادامه داد: با اقدامات فنی فرد مورد نظر شناسایی و به پلیس "فتا" احضار شد و با ارائه مستندات توسط ماموران،‌ وي به جرم خود اقرار كرد و گفت: این دختر دوست خواهرم است که گاهی اوقات برای درس خواندن به منزل ما می آمد و یک روز که گوشی موبایل خود را داخل سالن پذیرایی جا گذاشته بود و با خواهرم داخل اتاق مشغول درس خواندن بودند از موقعیت سوء استفاده کردم و با توجه به اینکه گوشی فاقد "رمز بازگشايي" بود، عکس های آن را به گوشی خودم انتقال دادم اما نسبت به انتقال عکس ها به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هیچگونه اطلاعی ندارم و نمی دانم چه کسی این کار را انجام داده است.

وي گفت: با توجه به حساسیت موضوع، تحقيقات در خصوص شناسايي متهمي كه اقدام به انتشار عكس هاي اين شهروند در فضاي مجازي كرده بود آغاز و با اقدامات فني و بررسي سیستم های متهم، مشخص شد با توجه به اینکه سیستم های این فرد فاقد "فایروال" و "آنتی ویروس" قدرتمند است  فرد دیگری با نفوذ به سیستم وی و نصب بدافزار اقدام به سرقت اطلاعات این فرد كرده است.
رئیس پلیس "فتا" فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار كرد: با تلاش ماموران آن فرد نیز سریعا" شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

سرهنگ "حسینی" از شهروندان درخواست كرد: تمام سیستم های شخصی و اداری خود را علاوه بر "رمز" و "پسووردهای" ترکیبی و غیرقابل حدس زدن، مجهز به "فایروال های" معتبر و قدرتمند كنند تا از ورود افراد غیر به سیستم های شخصی خود و بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/س
برچسب ها: بازداشت ، متهم ، نشر ، مجازی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.