نخستین همایش معرفی فرصت ‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان تربت جام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،برگزاری نخستین همایش معرفی فرصت ‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان تربت جاممشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار کشور در حوزه‌های مختلف جهت فعالیت و سرمایه‌گذاری گفت: توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری به سه ویژگی خاک، آسمان و انسان بستگی دارد که خوشبختانه ایران اسلامی یکی از غنی‌ترین کشورها بشمار می‌رود.

محمدرضا مودودی افزود: اگرچه تحریم‌ها بعد از ۱۲ سال در آستانه برداشته شدن است امادر این چند سال اهداف سیاسی پوششی را برای اهداف اقتصادی ایجاد کرده بود اما در چند ماه اخیر و در آستانه برداشته شدن تحریم‌ها تمام ایران هراسی و تهمت‌ها از بین رفته و با درخواست‌های زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی جهت ورود در اقتصاد ایران روبرو شده‌ایم.

وی گفت: ما نباید فریب اتفاقات اخیر را بخوریم و باید هوشیارانه تصمیم‌گیری کنیم؛ تحریم‌ها فقط یک سنگ جلوی پای ما در مسیر رقابت بین‌المللی بود که برداشته شد؛ اتفاق جدیدی نیفتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه ، این همایش را نخستین قدم مناسب برای اشتغال و سرمایه دانست گفت :تربت‌جام به دلیل فضای مدیریتی حاکم یک نقطه امید بخش برای سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

راضیه علیرضایی افزود : با همدلی مسئولان می‌توان حرکت مثبت و رو به جلویی داشته باشیم که این امر تربت جام را تابلویی روشن در این زمینه معرفی می‌نماید.

فرماندار تربت‌جام هم دراین همایش با بیان اینکه شهرستان تربت‌جام به اندازه منزلت و جایگاه خود رشد لازم را نداشته است گفت : شرط رسیدن به توسعه پایدار فعالیت در حوزه صنعت است که تربت‌جام در زمینه معدن، امنیت پایدار و هماهنگی خوب مدیران موفق بوده است.

علی رستمی با اشاره به مردم محوری در پیشبرد توسعه خاطرنشان کرد : باید زمینه حضور مردم در فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مهیا کنیم.

وی با تاکید بر سازماندهی صحیح سرمایه‌گذاری افزود : ما هیچ مشکلی در نقدینگی نداریم باید سرمایه‌گذاری ها را به صورت صحیح جهت دهیم.

رستمی اظهار کرد : با توجه به مرزی بودن شهرستان متاسفانه این قابلیت جذب منابع مناطق مرزی مورد توجه نبوده و لازم است مدنظر قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی در پیامی به نخستین همایش معرفی فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در شهرستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بر تقویت اقتصاد داخلی و نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی اظهار کرد : اقتصاد درون‌زا و مقاومتی به معنای تلاش برای رسیدن به خود اتکایی و بهره‌برداری حداکثری بر استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های درونی و به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های بالقوه داخلی و خارجی است.

رشیدیان تأکید کرد : با توجه به ظرفیت استان و تربت‌جام از این ظرفیت‌ها به نحو صحیح در شهرستان استفاده نشده است.

وی اذعان داشت : معرفی نقاط قوت هر منطقه می‌تواند نقش اساسی در رشد و جذب اقبال عمومی به سوی آن درآورد.

استاندار خراسان رضوی در این پیامی بر تشکیل شورای راهبردی، حمایت از سرمایه‌گذاری، توسعه و بهبود محیط کسب و کار شهرستان به ریاست فرماندار و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تاکید کرد.

رشدیان گفت : قرار گرفتن تربت‌جام در مسیر ترانزیت کالا، هم‌جواری با کشورهای افغانستان و ترکمنستان، نزدیکی به مشهد مقدس، جاذبه‌های متنوع گردشگری و تاریخی ظرفیت‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی و خدماتی بالا و برخورداری از نیروی کار جوان و مناسب تنها بخشی از مزیت‌های این شهرستان است که شناسایی و بسترسازی جهت بهره‌برداری مناسب از آن‌ها می‌تواند نقش کلیدی در مسیر توسعه داشته باشد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.