محققان نشان داده‌اند زنانی که به مدت طولانی در یک جا می‌نشینند و تحرک کافی ندارند ممکن است به بیماری‌هایی همچون سرطان سینه و تخمدان مبتلا شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، بر اساس مطالعه‌ای که در مجله اپیدمیولوژی سرطان منتشر شد نشان داد رابطه‌ای‌ بین زیاد نشستن و ابتلا به سرطان وجود دارد و تحرک و فعالیت بدنی می‌تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

در چند دهه اخیر با پیشرفت علم، تغییرات سیستم حمل و نقل، استفاده گسترده از تلویزیون، رایانه‌ها و بازی‌های کامپیوتری باعث شده است که افراد مدتی طولانی بدون هیچ تحرکی در یک جا بنشینند.

تحقیقات حاکی از این است که وارد کردن مقادیر زیاد چربی به بدن در کنار ورزش نکردن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. افراد بزرگسال حداقل باید به مدت 150 دقیقه در طول هفته فعالیت‌های بدنی شدید یا متوسط انجام دهند و بهتر است این زمان را بین روزهای هفته پخش کنند.

تحقیقی دیگر که بر روی مردان و زنان بسیاری انجام شد نشان داد که ارتباطی بین زیاد نشستن مردان و خطر ابتلا به سرطان تا کنون یافت نشده است.

از طرف دیگر، مطالعه‌ای دیگر نشان داد که ایستادن به مدت طولانی نیز سبب بروز  مشکلاتی همچون خستگی، کمردرد و گرفتگی عضلات پا می‌شود و در طولانی مدت منجر به مشکلاتی جدی در مفاصل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سلامت ، چربی ، ایستادن ، تحرک ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار