مدیر سابق حوزه علمیه استان قزوین گفت: با فعال شدن مدارس التفاتیه، صالحیه، محسنیه و افزایش فضای کالبدی در راستای افزایش ظرفیت پذیرش اقدام کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت‌الاسلام سیدموسی ابراهیمی در مراسم معارفه حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین  اظهار کرد: تدوین سند راهبردی و اجتناب از اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های کوتاه‌مدت و پراکنده و محدود از دغدغه‌های اساسی و دلسوزانه حوزه علمیه این استان در دهه گذشته بوده است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قزوین در کنار استفاده از نیروهای جوان و فعال در حوزه از برکات اساتیدی چون آیت‌الله باریک‌بین و آیت‌الله نحوی و دیگر بزرگان حوزه استفاده کرده است.

مدیر سابق حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: پرورش اساتیدی مجرب برای تدریس در سطوح مختلف و رساندن تعداد اساتید این استان به 71 نفر و أخذ احکام رسمی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای 41 نفر از اقدامات این حوزه بوده در حالی که در گذشته غالب اساتیدی که در حوزه‌ها تدریس می‌کردند، اساتید دانشگاهی بودند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش گام‌های رو به رشدی در راستای ترویج و نهادینه‌سازی پژوهش و ایجاد نهادهای پژوهشی برداشته شده و در کمتر از یکسال راه‌اندازی معاونت پژوهش و فعال کردن همه  گروه‌های حوزوی به عنوان نماد سنجش رشد پژوهشگران جوان حوزه به صورت استانی أخذ شده است.

وی عنوان کرد: در دوره جدید مدارس فعال استان قزوین از چهار مدرسه به هفت مدرسه ارتقا یافته و با فعال شدن مدارس التفاتیه، صالحیه، محسنیه و افزایش فضای کالبدی در راستای افزایش ظرفیت پذیرش اقدام شده است.

مدیر سابق حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: تعداد طلاب این استان در سال 88، 370 نفر بود در حالی که این تعداد در سال 94 به 680 نفر رسید و علاوه بر این از نظر سطوح تحصیلی، طلاب به سطح عالی رسیده‌اند.

ابراهیمی در خصوص مبلغان دینی تصریح کرد: با تشکیل معاونت تبلیغ و تشکیل گروه‌های تبلیغ دینی در مدارس روند تبلیغ دین مبین اسلام ساماندهی یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قزوین موفق به ارائه قاضی‌ها و دادستان‌های بی‌شماری و همچنین معلمان و اساتید مقید به دین و انقلاب شده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوزه ، علمیه ، افزایش ، مدارس ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.