پماد 5 منظوره تولید شده با نام تجاری «گويجول» در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، مجوز IRC ساخت وزارت بهداشت و درمان را دریافت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد؛ پماد 5 منظوره تولید شده با نام تجاری «گويجول»توسط عضو هيأت علمي گروه شيمی و اعضاي باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگاناین دانشگاه،مجوزIRCساخت وزارت بهداشت و درمان(سازمان غذا و دارو)را دریافت کرد.

عضو هيأت علمي گروه شيمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و محقق اين طرح تحقيقاتی گفت: دانشمندان طب سنتی همواره در پی درمان هاي موثر براي بسياري از بيماري ها با استفاده از دودهاي پزشکی بوده اند.

دکتر فرهنگ تيرگير افزود: يکی از اين ترکيبات که علاوه بر ارزانی، در دسترس بودن و اثربخشی بالا بيشتر مورد توجه بوده، استفاده از دودپزشکی با منشاء جانوری (سرگين) برای درمان سينوزيت، عفونت های پوستی، واژنی و ادراری و درمانی و ترميم زخم ناشی از سوختگی می باشد.

وی اضافه کرد: در اين راستا با ابداع دستگاهی جديد، ابتداء ترکيبات حاصل از دودهای پزشکی به مايع تبديل و پس از جداسازی با تکنيکهای دستگاهی مختلف مانند گاز کروماتوگرافی و طيف سنج جرمی، مورد شناسايی قرار گرفت.

تیرگیر ادامه داد: پس از شناسايی، جداسازی و خالص سازی ترکيبات موثر و اثرات بالای آن بر روی زخم ها، سوختگی ها و عفونت ها، پمادی با نام «گويجول» (اثرات ترميم سوختگی به همراه اثرات ضد باکتريال، ضد قارچ، بهبود اگزما و خارش) توليد شد.

عضو هيأت علمی گروه شيمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: در اين مطالعه همچنین خواص ترميم کنندگی پماد گويجول بر روی زخم های سوختگي در مقايسه با پمادهای موجود در بازار ايران و برخی پماد های خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اخذ مجوز صلاحيت ساخت و ورود محصول به جامعه پزشکي کشور از وزارت بهداشت و درمان، در حال رايزنی با شرکت های داخلی پخش دارو جهت عرضه اين پماد می باشيم.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.