مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: تنوع زیستی کوهستان زاگرس به عنوان طولانی ترین رشته کوه ایران دارای اهمیت جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شهرکرد؛ شهرام احمدی در حاشیه نخستین نمایشگاه تولیدات کوهستان زاگرس مرکزی در شهرکرد، با بیان این مطلب افزود: این رشته کوه با مساحت بیش از 32 میلیون هکتار و عبور از 13 استان کشور، دارای تنوع زیاد آب و هوایی، پستی و بلندی و شرایط خاص اکولوژیکی است.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در مورد این اکوسیستم حیاتی اضافه کرد: متأسفانه در دهه های اخیر، توسعه ناپایدار و نامتوازن، تغییرات جمعیتی، نظام های اقتصادی و اجتماعی و کاهش روش های مدیریت و کاربری سنتی زمین، تنوع زیستی زاگرس را تحت تأثیر قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تولیدات کوهستان زاگرس مرکزی گفت: نمایشگاه به عنوان یک تبلیغ زنده و مرکزی برای تبادل اطلاعات، موجب افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان اعم از بهره برداران و ذینفعان است.

احمدی، اطلاع رسانی در خصوص کارکردها، خدمات، تولیدات و تهدیدهای کوهستان، حفظ و احیای ارزش های فرهنگی و چشم انداز کوهستان زاگرس، و ترویج شیوه های کوهنوردی و گردشگری سازگار با محیط زیست را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه برنامه و سیستم مدیریت کوهستان زاگرس مرکزی به عنوان دستاوردی از فعالیت طرح زاگرس در کوهستان و مراکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان زاگرس مرکزی معرفی می شود.

محدوده کوهستان زاگرس مرکزی تقریباً تمامی استان چهارمحال و بختیاری را در برگرفته است.

نخستین نمایشگاه تولیدات کوهستان زاگرس مرکزی در قالب طرح حفاظت از تنوع زیستی این منطقه، به مناسبت روز جهانی کوهستان، با همکاری ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برپا و به مدت 2 روز در تاریخ های 23 و 24 آذرماه جاری دایر است.

این نمایشگاه شامل 10 غرفه مانند صنایع دستی، تولیدات گیاهان دارویی و همچنین یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی می باشد.

11 دسامبر برابر با 20 آذر، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی کوهستان نامگذاری شده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.