آیت الله مصطفی محقق داماد با تاکید بر اینکه اجتهاد مستمر پشتیبان تقنین کشور است، گفت: قانون بدون پشتوانه اجتهاد بی‌ارزش است.

آیت‌الله محقق داماد: اجتهاد مستمر پشتیبان تقنین کشور است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله محقق داماد استاد حوزه ودانشگاه روز سه شنبه در چهارمین همایش نقش پژوهش در قانونگذاری که در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، افزود: سعادت یک ملت در داشتن قوانین ارزنده و مجریان برازنده است.

وی ادامه داد: مجریان هر چه برازنده و فرهیخته باشند بدون قوانین ارزنده موقعیتی نخواهند داشت و قوانین نیز هر چه ارزنده باشند چنانچه مجریان صالح نباشند باز هم ملت به سعادت نمی رسند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در اصل دوم قانون اساسی به یکی از پایه های حکومت اسلامی که همان اجتهاد مستمر است، اشاره شده است ما باید فکر ضمانت اجرا برای اجتهاد مستمر کنیم، شاید ضمانت اجرای این اصل در قانون اساسی نیامده باشد.

آیت الله محقق داماد خاطرنشان کرد: اجتهاد مستمر پشتیبان تقنین این کشور است و بار مسوولیت نمایندگان را سنگین می کند.

وی یادآور شد: قانون بدون پشتوانه اجتهاد بی ارزش است و اجتهاد به معنای نواندیشی دائم است.
وی تاکید کرد: نمایندگان این ملت نباید امروز را با 30 سال قبل مقایسه کنند و نیازهای امروز مردم با نیازهای سی سال قبل فرق دارد آنان باید مصالح ملی مردم را بسنجند و شجاعانه عمل کنند.

او که عضو کمیسیون اخلاق پزشکی ایران است همچنین گفت: چرا در کنار علم پزشکی اخلاق جلو نرفته است، این موضوع گریه آور است که پول بخیه یک کودک را پدر بچه ندارد، بدهد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: من امیدوار بودم این مساله دروغ باشد باید زار- زار بر انحطاط اخلاقی گریه کنیم چه طور نتوانستیم اخلاق را در کنار پزشکی پیاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار