وزیر بهداشت گفت: اگر طبق سیاست کلی نظام سلامت عمل شود مشکلات درمانی و بهداشتی ما به راحتی حل خواهد شد.

عمل بر طبق سیاست کلی نظام سلامت مشکلات درمانی و بهداشتی را حل خواهد کردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در ششمین همایش بهداشت ، امداد و درمان نیروهای مسلح گفت: از نیروهای مسلح به خاطر بار سنگینی که از روی دوش دولت در زمینه بهداشت برداشته‌اند تشکر می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: درست است که طرح تحول سلامت برای همه مردم شیرین بود اما برای نیروهای مسلح پیاده نشد و شیرینی خاصی نداشت. ما برای نیروهای مسلح کار خاصی انجام ندادیم به جز حدود 100 میلیاردی که برای آنها هزینه کردیم. امیدواریم تعرفه‌ها طوری تنظیم گردد که دیگر هیچ مشکلی پیش نیاید. این خاص دولت است که در همه زمینه‌ها به نیروهای مسلح کمک کند.

 قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: هنر ما دراین است که از ظرفیت خود استفاده کنیم . می‌توان بخش هایی از تخت‌های خالی بیمارستان های نیروهای مسلح را به وزارت بهداشت واگذار کرد. این موضوع را قبلا گفته و باز هم می‌گویم ، مبنای توسعه ما باید مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان هرمزگان و کردستان باشد. دولت در زمینه نیروی انسانی هم همه کار خواهد کرد. دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله نیز در همین راستا حرکت می‌کند و این ها همه برای پیشبرد اهداف کلی کشور است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه طرح های ملی می‌توان به خوبی از نیروهای مسلح استفاده کرد. به لطف بعضی از دوستان در چند ماه گذشته عملیات تخریب بهداشت جامعه آغاز شده است. امید ما بعد از خداوند به نیروهای مسلح و بسیج است. سرانجام دولت پس از چند دهه تصمیم گرفت که سلامت از معیارهای اصلی جامعه اش باشد و ما باید طوری رفتار کنیم که ساخت پل، جاده و راه‌آهن موضوع بهداشت را زیر سوال نبرد. ما هم اکنون 100 هزار تخت بیمارستانی کم داریم، یعنی چیزی حدود تخت‌های موجود.

وی اظهارداشت: سیاست‌مداران ما از گذشته فکر می کنند که حوزه بهداشت، حوزه هدر رفت پول است. در حالی که این حوزه بسیار مهم و اساسی است. ما اگر همان کاری که برای اتوبان‌ها و بنادر انجام می دهیم در حوزه بهداشت کنیم،‌مشکلاتمان به راحتی حل می‌شود. انشاالله تا پایان این دولت 20 هزار تخت بیمارستانی را به سیستم بهداشتی کشور تحویل خواهیم داد.

 هاشمی در پایان  خاطر نشان کرد: به گفته رهبری معظم انقلاب مردم باید فقط دغدغه بیماری را داشته باشند، نه درمان و خرج آن را . امیدواریم که هزینه تمام شده در بهداشت مانند همه زمینه‌ها درمجلس و دولت مقبول بیافتد. اگر طبق سیاست کلی نظام سلامت عمل شود مشکلات درمانی و بهداشتی ما به راحتی حل خواهد شد. هر کجا که کاری از دست ما بربیاید ما از هیچ کمکی مضایقه نخواهیم کرد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
برچسب ها: بهداشت ، دولت ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار