رئیس کمیته روابط بین المللی فدراسیون کوهنوردی گفت: برای اولین بار یک یخ نورد ایرانی به بازی های المپیک زمستانی اعزام می‌شود.

محمود هاشمی رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون کوهنوردی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: طبق اعلام کمیته بین المللی المپیک یک سهمیه جهت حضور یخ نورد از ایران به بازیهای المپیک یخ نوردی سال جاری که 20 روز دیگر میزبانی آن در ایتالیا و یا سوئیس خواهد بود مشخص می‌شود و برای نخستین بار یک یخ نورد از کشورمان به این رقابت‌ها اعزام می‌شود که افتخار بزرگی برای ورزش کشورمان است.
 
وی تصریح کرد: مسئولان کمیته بین الملل المپیک برای هر قاره یک سهمیه و برای هر کشور فعال در این زمینه 2 سهمیه در نظر گرفته‌اند.
 
هاشمی در ادامه گفت: برای قاره این سهمیه بین کره جنوبی و ایران تقسیم شده است.
 
وی عنوان کرد: این کسب سهمیه به دلیل فعالیت‌هایی است که از این ورزش در کشورمان صورت می‌گیرد و همچنین رایزنی فدراسیون ایران، انجام شده است.
 
هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: المپیک زمستانی 2016 دی ماه در اروپا برگزار خواهد شد، یخنوردی این مسابقات در رده نوجوانان و جوانان است و فدراسیون کشورمان برای انتخاب شخص اعزامی به این رقابت‌ها از مسابقه انتخابی و از طریق استعداد یابی یخ نوردی را به این مسابقات اعزام خواهد کرد.
 
انتهای پیام/

 *برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار