رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال ایران گفت: در طول برگزاری دور رفت لیگ برتر والیبال هیچ قضاوت ناسالم یا غرض‌ورزانه‌ای از سوی داوران شاهد نبودم.

امیدوار حاتمی در گفتگو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره وضعیت قضاوت داوران در دور رفت فصل جاری لیگ برتر والیبال ، اظهار کرد: به اعتقاد من قضاوت‌ها در حد و اندازه‌های خوبی بود و نسبت به ادوار گذشته لیگ برتر پیشرفت زیادی داشت.
وی درخصوص بالا بودن تعداد اعتراضات به داوری‌ها در طول برگزاری مسابقات لیگ گفت: این فصل از مسابقات لیگ حساسیت زیادی دارد و رقابت تنگاتنگ تیم‌ها با هم شرایطی فراهم کرده است که فشار روحی روی بازیکنان و مربیان هر دو تیم زیاد بوده و بر خی از آن‌ها هم هر سوتی که به ضررشان زده می‌شود را ناعادلانه می‌خوانند و به آن اعتراض می‌کنند.
حاتمی به صحبت‌ها و مصاحبه‌های تند و منتقدانه برخی مربیان درباره نحوه قضاوت داوران و اعتراض مستقیم آن‌ها در جریان بازی،‌ عنوان کرد: این درست نیست که مربیان به خودشان اجازه می‌دهند در کاری که در آن متخصص نیستند ورود کرده و اظهار نظر کنند.
وی همچنین به اتفاقات رخ داده در دیدار دو تیم ثامن‌الحجج خراسان و شهرداری تبریز در هفته یازدهم لیگ برتر اشاره کرد و گفت: در آن بازی به دلیل اهانت سرمربی تیم ثامن به داور خط، این داور از لحاظ روحی به هم ریخت و به دستور کمیته داوران هیات والیبال خراسان و اجازه ناظر فدراسیون این داور با داور رزرو عوض شد. در مجموع آن مسابقه با حواشی زیادی روبه‌رو بود که در جلسه کمیته انضباطی روز دوشنبه به طور کامل بررسی خواهد شد.
رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال ادامه داد: برخی‌ها شاید شناخت کافی روی قوانین ندارند و همین موضوع منجر می‌شود درک کافی از برخی سوت‌ها نداشته باشند. با این حال ما همیشه این اعتراضات و برخوردها را به حساب تعصب بازیکنان و مربیان روی تیمشان و تلاش مضاعف برای پیروزی می‌گذاریم. اما به اعتقاد من داوری‌ها مشکل خاصی نداشت و من به شخصه هیچ‌گونه غرض‌ورزی و قضاوت ناسالمی در مسابقات شاهد نبود.
وی در پایان به اعتراض‌های شدید به نحوه داوری‌ها از سوی برخی بازیکنان که اکثرا ملی‌پوش هم هستند، خاطرنشان کردما به تمام داوران این نکته را گوشزد کردیم که اگر هر بازیکنی به غیر از کاپیتان تیم به سوی او آمد و اعتراض و صحبتی کرد با او برخورد شود. برخی داوران در این امر شدید تر بودند و برخی هم کمی آرام‌تر و با تعامل بیشتر این موضوع را پیگیری کردند. با این حال بازیکنان در هر سطحی نباید به خود اجازه دهند که در کار داور دخالت کنند یا اعتراض بیجا کنند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار