معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:در حال حاضر 74 تخت ویژه شامل ICU و NICU در مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ دکتر حسین سرمدیان افزود: تعداد تخت های ویژه تا قبل از اجرای برنامه تحول نظام سلامت 47 تخت بود که طی یک سال و نیم گذشته و با شروع برنامه تحول نظام سلامت، 27 تخت به مجموع تخت های ویژه این دانشگاه اضافه شده است.

وی گفت : از 27 تخت اضافه شده، 25 تخت در مراکز آموزشی درمانی اراک و 2 تخت هم در بیمارستان خمین مستقر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود:  6 تخت ویژه در مرکز آموزشی درمانی ولی عصر(عج) و 4 تخت نیز در مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری به بهره برداری رسیده اند و 7 تخت NICU و 8 تخت ICU نیز در مراکز آموزشی درمانی امیرکبیر و امیرالمومنین (ع) تا یکماه آینده مورد بهره برداری کامل قرار خواهند گرفت.

وی گفت : بر اساس قوانین موجود برای هر تخت ویژه فضای فیزیکی و نیروی تخصصی مورد نیاز است که دانشگاه علوم پزشکی اراک در این زمینه بخوبی عمل کرد و توانستیم با ایجاد شرایط لازم، 27 تخت اختصاص یافته به استان از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بطور کامل استفاده کنیم.

دکتر سرمدیان  افزود : با توجه به اینکه 30 تا 40 درصد مراجعین به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های ما علی الخصوص در بحث سرطان و زنان از استان های همجوار می باشند، باید تعداد تخت های ویژه حداقل دو برابر شرایط کنونی باشد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.