رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری 250 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حق‌پرست در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال‌جاری برگزار شده و در زمینه برنامه‌های سفر نوروز سال 95 نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی گفت: در تابستان سال‌جاری طرح نظارت تلفیقی با همکاری ادارات مختلف انجام شده و بیش از هزار مورد بازرسی نیز انجام شده که در این میان هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها و مکان‌های دیگر مرتبط مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه باکو و میلان ایتالیا در سال‌جاری حضور یافته‌ایم و از فعالان گردشگری کشور ترکیه نیز در استان پذیرایی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: 970 هزار نفر اقامت در مراکز رسمی اقامتی استان در سال‌جاری ثبت شده و اشغال 75 درصدی را داشته‌ایم که در این میان جلسات گردشگری سلامت نیز در استان برگزار می‌شود.

حق‌پرست از تشکیل جلسات کمیته بازاریابی و تبلیغات خبر داد و گفت: یک میلیون نسخه بروشورهای تبلیغاتی چاپ شده و برنامه‌‌های دیگری نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در سال جاری 250 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده‌اند.

وی از تلاش برای افزایش تورهای گردشگری خارجی از کشور ترکیه خبر داد و گفت: یکی از مواردی که مسئولان تورهای ترکیه‌ای از آن گله‌مند بودند بسته بودند درب مساجد در مدت شبانه‌روز است و برای وضو گرفتن آنان نیز در مساجد با مشکل مواجه هستند.

وی خواستار توجه به بهداشت محیطی و نصب تابلوهای لازم برای گردشگران شد و گفت: مبادی ورودی شهرها نیازمند توجه بیشتری هستند و در حال حاضر در دو شهر سراب و بستان‌آباد ساماندهی ورودی شهر به خوبی صورت گرفته است.

حق‌پرست توجه به تاکسی‌های درون شهری و تاکسی‌های فرودگاهی و ترمینالی را خواستار شد و اظهار کرد: تداخل وظایف قانونی و مشکلات تسهیلات بانکی در مورد مهمانپذیرها و ضرورت بهسازی احساس می‌شود.

وی از هیئت امنای بازار خواست در مورد باز بودن بازار در ایام عید همکاری کنند و افزود: سال گذشته رتبه دوم کشوری را در ایام عید داشتیم اما باز نبودن بازار صدمه‌ای به این جایگاه است و بازار در ایام عید آنطور که باید باز نیست.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.