هفته یازدهم سوپرلیگ بسکتبال ایران فردا برا برگزاری 5 دیدار دنبال می‌شود که در مهمترین آن‌ها تیم‌های پتروشیمی و شیمیدر که امروز در جدول اول و دوم شدند به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار توپ وتور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان- هفته یازدهم سوپرلیگ بسکتبال ایران در حالی فردا برگزار می‌شود که مصاف تیم‌های صدرنشین و قعرنشین، جذابیت‌های خاص خود را دارد. این میان فدراسیون بسکتبال هم امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رده‌بندی تیم‌های بسکتبال تا روز آخر هر دور از مسابقات براساس تفاضل گل است و به این ترتیب صدرنشینی از پالایش نفت آبادان گرفته شد تا دیدار تیم‌های پتروشیمی بندرامام و شیمیدر، دیدار تیم‌های اول و دوم لیگ حساب شود. دیگر مصاف‌های این هفته هم ویژگی‌های خاص خود را دارند. 

آینده‌سازان میهن- شهرداری تبریز
دربی بحران‌زده‌ها 
آینده‌سازان میهن که شایعه انحلالش هم شنیده می‌شود با مشکلات عدیده مالی روبرورست اما گویا این مجموعه و هیأت بسکتبال استان اصفهان برای حفظ این تیم به تکاپو افتاده‌اند و ابتدا اسلاوکو سنتر مونته‌نگرویی (صربستانی) یاغی این تیم را به تمرینات بازگرداندند تا مشکلات را این تیم را در آینده برطرف کنند. از سوی دیگر شهرداری تبریز هم با شکست مقابل نیروی زمینی، هشتمین شکست پیاپی خود را در سوپرلیگ تجربه کرد تا شاگردان بهزاد افرادی هم بحران‌زاده شوند تا این هفته شاهد دیدار دو تیم بحران‌زده باشیم. 

ثامن مشهد – پالایش نفت آبادان
مصاف صدرنشین معلق با شاگردان صاحبیان!
ثامن مشهد نسبت به فصل گذشته نتایج بهتری گرفته است اما حضور این تیم در رده هفتم و شکست‌های متوالی این تیم در هفته‌های گذشته، روی موفقیت‌های نسبی مشهدی‌ها تاثیر گذاشته است. برای همین دلیل، ثامنی‌ها سعی می‌کنند روند پیروزی‌های پیاپی نفت آبادان را قطع کنند. آن سوی میدان حماد سامری که نتایج فراتر از انتظاری با پالایش نفت آبادان گرفته است، امروز با تصمیم فدراسیون بسکتبال بدون برگزاری دیدار، صدر جدول را از دست داد تا به رتبه سوم سقوط کند. آبادانی‌ها از آنجا که خود را در صدرنشینی محق می‌دانند فردا برای برد ثامن در مشهد به میدان می‌روند. 

پتروشیمی بندرامام – شیمیدر
دیدار هفته
بدون شک رویارویی شاگردان مهران شاهین طبع و جواد رحمتی‌پور، حساس‌ترین دیدار هفته یازدهم است. تیم‌هایی که حالا به لطف قانون فدارسیون بسکتبال ایران، تیم‌های اول و دوم سوپرلیگ به حساب می‌آیند. پتروشیمی که در تهران هم شیمیدر را شکست داد، حالا با جلیل آکیندله نیجریه‌ای سعی دارد دومین پیروزی‌اش را هم برابر این تیم جشن بگیرد. شیمیدری‌ها هم که هنوز بازیکن خا رجی یا داخلی به فهرست اولیه خود اضافه نکرده‌اند، فردا کار سختی در سالن اندیشه شهرک بعثت مقابل تیم مدعی پتروشیمی بندرامام خواهند داشت. مشکلات شیمیدر در  این دیدار با مصدومیت و غیبت محمد یوسف‌وند تشدید هم شده است. 

دانشگاه آزاد – شهرداری گرگان
بازگشت رایان ریچاردز به حکیمیه
تیم بسکتبال دانشگاه آزاد این فصل برخلاف فصل گذشته بازی‌های چندان خوبی به نمایش نگذاشته است. ثبت پنج پیروزی و پنج شکست مقابل نام شاگردان مصطفی هاشمی، کارنامه‌ غیرقبولی برای دانشگاهی‌هاست. دانشگاه آزاد  که از سه دیدار گذشته‌اش متحمل سه شکست شده و فردا فقط به پیروزی می‌اندیشد. آن سوی میدان، گرگانی‌ها هم با رایان ریچاردز، سنتر فصل گذشته دانشگاه به حکیمیه می‌آیند. شاگردان محمدمهدی ایزدپناه در بازی رفت هم دانگشاهی‌ها را در گرگان غافلگیر کردند و در حالی که 14 امتیاز از این تیم پیش بودند، نخستین شکست دانشگاه  آزاد را در سوپرلیگ رقم زدند. باید منتظر بازی حساس این دو تیم هم ماند و دید بالاخره دانشگاه از بحران خارج می‌شود یا شهرداری خیز دیگری به صدر جدول برخواهد داشت. 

شهرداری اراک – نیروی زمینی
ماموریت اسلامی غیرممکن نیست
شهرداری اراک این فصل با حضور حامد آفاق و اصغر کاردوست، به تیمی خطرناک تبدیل شده است. این تیم هم از تغییر شیوه تنظیم جدول سود برد تا با 16 امتیاز و تفاضل گل بهتر بالاتر از شهرداری گرگان بایستد. اراکی‌ها هفته گذشته، دیدار آسانی را در اصفهان برابر آینده‌سازان برگزار کردند اما محمد کسایی‌پور بهتر از هرکسی می‌داند شاگردانش کار آسانی مقابل نیروی زمینی متحول شده ندارند. محمدرضا اسلامی، سرمربی تیم بسکتبال نیروی زمینی که در میانه راه دور نخست جانشین سعید خانی شد، حالا جان دوباره‌ای به نیروی زمینی بخشیده است و با داشتن شاگردان خوب و حرف گوش‌کنش می‌تواند، فردا خالق شگفتی هفته یازدهم لقب بگیرد. 

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار