علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی در
گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آزادسازی نرخ
بلیتهای هواپیما گفت: آزادسازی نرخ بلیت هوایی در ماده 161 برنامه پنجم
مطرح شده است اما پیش از اجرایی شدن نیازمند به یک سری مقدمات دارد اما بدون در
نظر گرفتن این مقدمات دست به اجرای آن زده شده است.
وی
با اشاره به اینکه اجرایی شدن یکباره این طرح همانند این است که از پله
اول به پله دهم پریده باشی بدون اینکه مسیر قانونیاش را طی کند افزود: دراین
بین میبایست مقدماتی همچون برداشته شدن انحصار حمل و نقل، افزایش صندلیها
و توسعه ناوگان هوایی، نوسازی و... انجام میشد.
***آزادسازی نرخ بلیتهای هوایی ظلم به مردم است
سید
مهدی هاشمی نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نیز در ادامه با بیان
اینکه برخی می گویند آزاد سازی نرخ بلیتهای هوایی برابر با قانون انجام شده
است گفت: آزاد سازی یک سری پیش نیاز داشت که میبایست قبل از اجرایی شدن
صورت بگیرد اما به باد فراموشی سپرده شدند.
رئیس
کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی آزاد سازی نرخ بلیتهای هوایی را ظلم
در حق مردم دانست و گفت: برای این امر میبایست 30 درصد بیشتر از ظرفیت
صندلی وجود داشته باشد تا شرایط رقابتی فراهم شود در غیر این صورت این امر
هیچ معنایی نخواهد داشت.
وی
یکی دیگر از عوامل ایجاد رقابت را ارائه خدمات مطلوب برشمرد تا سرویس
مختلفی برای مردم وجود داشته باشد و ادامه داد: به طور مثال سرویس
فرودگاهی، سرویس رفت و آمد، امکان اسکان، تفاوت در نوع هواپیما و تعداد
همراهان در آن تأثیر گذارند در حالی که در کشور این امکانات فراهم نیست و
با آزاد سازی ناسازگار است.
هاشمی
در پایان تصریح کرد: اگر بخش خصوصی فعال شود قیمت سوخت و قیمت هواپیمایی
های داخل و خارج آزاد شود شرایط رقابتی خوبی فراهم خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/