معاون توسعه فناوری معاونت علمی گفت: حمایت‌های خوبی برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی بزرگ پیش‌بینی شده است.

علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شرکت‌های صنعتی بسیار بزرگی تمایل به تبدیل شدن شرکت‌های دانش‌بنیان که معافیت مالیاتی هم برای آن‌ها به همراه ندارد نیستند و حمایت های خوبی برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی پیش بینی شده است. 

وی در ادامه افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی بزرگ که گردش مالی برخی از آن ها به حدود 100 میلیارد تومان می‌رسد باید هرچه سریع‌تر به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند. 

وطنی عنوان کرد: رسانه می‌تواند به شرکتهای دانش‌بنیان صنعتی بزرگ جهت دهد تا فعالیت‌های آن‌ها در راستای ایجاد اقتصاد پایدار و توسعه هر چه بیشتر کشور در حوزه‌های مختلف فناوری باشد. 

معاون توسعه فناوری با اشاره به سهم 40 درصدی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها از بیکاران خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای سازمان آمار ایران بالاترین رقم درصد کل بیکاری در سال 1390 حدود 16 درصد بوده در حالی که در بسیاری از استان‌های کشور بیش از 40 درصد از افراد بیکار از میان دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند. 

وطنی تاکید کرد: باید تصمیمات خود را در رابطه با محصولات تولید داخل دارای استاندارد و قابل رقابت با محصولات تولیدی مشابه ساخت خارج در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: خرید کالاهای خارجی مشابه کالای تولید داخلی گام مهمی در این زمینه است که با تلاش تولید کنندگان داخل و شرکتهای دانش‌بنیان هر سال این فهرست به نفع تولید محصولات داخل افزایش می‌یابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار