رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در کشور ما افراد مثل اکثر کشورها از آگاهی لازم در خصوص راه‌های ابتلا به ایدز و اقدامات پس از ابتلا را ندارند.

دکتر صداقت رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص یکی از معضلات اصلی جامعه در حال حاضر گفت: ایران یک کشور جوان است و مثل هر جامعه جوانی آسیب پذیر است و برای مبادرت به رفتارهای پر خطر کنجکاو می‌باشند، متاسفانه در کشور ما افراد مثل اکثر کشورها از آگاهی لازم در خصوص راه‌های ابتلا به ایدز و اقدامات پس از ابتلا را ندارند.
 
وی افزود: از جمله معضلات اصلی جامعه‌ی ما سیر صعودی آمار مبتلایان به ایدز است که در راستای کنترل و یا رفع این مشکل برنامه 90 90 90 را معرفی کرده‌ایم که ایران نیز همسو با کشورهای دیگر جهان بر اساس این هدف و راهبرد برنامه‌های خود را پیاده می‌کند. 

وی ضمن بیان اینکه این استراتژی در جهت پیشگیری و کاهش آسیب انجام می‌شود، گفت: در این برنامه سعی داریم تا افراد بیشتری را از ابعاد مختلف ابتلا، پیشگیری و نحوه مواجه با این بیماری آگاه سازیم و طی این برنامه 90 درصد افراد مبتلا شناسایی می‌شوند و 90 درصد افراد شناسایی شده تحت مراقبت و درمان قرار می‌گیرند و برای 90 درصد آنها درمان موثر صورت می‌گیرد .
 
وی در ادامه گفت: این هدفی است که ما بر آن تاکید داریم که با افزایش دسترسی به برنامه‌های جامعه محور، افزایش مشارکت‌های بخش غیر دولتی و جذب مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر شده است. 

وی در پایان گفت: از آنجایی که با بررسی‌های صورت گرفته علل اصلی افزایش میزان ابتلا به ایدز روابط جنسی کنترل نشده شناسایی شده است، بنابراین برای رفع این مشکل از اساس باید اول فرهنگ سازی صورت گیرد و دوم به مسائل قشر کم درآمد و فقیر توجه ویژه نمائیم که از جمله این افراد، زنان سرپرست خانوار هستند که باید در جهت تامین شغل مناسب برای آنها اقداماتی صورت گیرد و حمایت به عمل آید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/ 


برچسب ها: ایدز ، آموزش ، ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار