مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی از اجرای دو هزار و 775 طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی با هزینه ای بالغ بر 313 میلیارد ریال در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دشتی با اعلام این خبر افزود: از مجموع طرح‌های اجرا شده، 802 طرح از محل اعتبارات امدادی و یک هزار و 959 طرح نیز از طریق تسهیلات بانکی بوده است.

وی یادآور شد: برای اجرای 2775 طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی 70 میلیارد ریال از طریق منابع امدادی و 237 میلیارد ریال هم از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی هزینه شده است.

دشتی ادامه داد: این طرح ها برای یک هزار و 365 خانوار شهری و یک هزار و 410 خانوار روستایی در سطح استان به اجرا در آمده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی ار سال چهار هزار و 394 پرونده طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌های عامل استان خبر داد و اظهار کرد: چهار هزار و 73 طرح به مبلغ 484 میلیارد ریال برای پرداخت وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان تحت حمایت در بانک های عامل تصویب شده است.

وی اشتغال زایی و خودکفا کردن خانواده‌های تحت حمایت را از سیاست‌های اصلی این نهاد عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان به توانمندی و استقلال مالی رسیده و به تدریج از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

گفتنی است :با اجرای طرح های اشتغال توسط کمیته امداد استان در شش ماهه اول امسال2500  نفر از مددجویان تحت حمایت به خودکفائی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.