تصاویر حل شدن انسان در زمان و مکان در نگارخانه «تابستان» خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موج سیاهی در نگاه اول، انسان، رشد، زوال و ...  این‌ها مواردی هستند که در کارهای حمید هادی‌نژاد هنرمندایرانی مقیم برلین دیده می‌شود.
 
این هنرمند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این نمایشگاه که از 23 آذر در خانه هنرمندان برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه حدود 20 اثر وجود دارد که در آنها به تحلیل رفتن انسان در این فضا و زمان و از بین رفتن مرزها و بی‌تاریخ شدن آدم‌ها پرداخته شده است.
 
وی افزود: این سوژه و موضوع از دیدن چند لایه بودن آدم‌ها نشأت گرفته، این که انسان‌های امروزی چه‌قدر خوب می‌توانند این لایه‌ها را بی‌ آن که اذیت شوند به نمایش بگذارند و در هرجا به شکلی ظاهر می‌شوند.
 
هادی‌نژاد تصریح کرد: این موضوع من را به یاد یهودا انداخت که در کنار مسیح بود ولی عاقبت کاری را کرد که صد در صد خلاف آن چه بود که از قرابت با مسیح به دست آورده بود و این تضاد دست مایه‌ای شد برای خلق این آثار.
 
این هنرمند در ادامه با اشاره به لزوم توجه به مخاطب عام اظهار داشت: مخاطب عام بسیار اهمیت دارد، ولی توجه خاص به آن‌ها کار آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر است نه وظیفه هنرمند. مثلاً آن‌ها باید از کودکی به کودکان یاد دهند و در درس‌ها موضوعاتی مربوط به زیبایی شناسی در هنر گنجانده شود و برنامه‌هایی که شیوه نگاه کردن را تقویت کند، چون کار هنرمند نگاه کردن به درونیات و انعکاس احساسات و ایده‌های خودش است که برداشت او را از موضوعات اجتماعی، فلسفی و ... نشان می‌دهد.
 
وی همچنین به وجود تقلیدهای کورکورانه از غرب اشاره کرد و گفت: علاوه بر نگاه مخاطب عام موضوع دیگری که در هنر کشور ما وجود دارد، این است که ما هنوز نتوانستیم پیوندی بین زیبایی‌شناسی و ارزش‌های تصویری تاریخ‌مان برقرار کنیم در صورتی که در کشورهایی مثل آلمان در تبلیغات آن‌ها، وسایل زندگی، معماری و هر چیزی که نگاه می‌کنیم رد پایی از تاریخ هنریشان دیده می‌شود ولی این اتفاق درایران وجود ندارد بلکه ما به شکل افراطی مرعوب اتفاقاتی می‌شویم که از غرب می‌آیند.
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال پست مدرن آن‌ها زاییده یک جریان است ولی ما تنها گرفتار یک کپی فوق‌العاده سطحی شده‌ایم، و به نظر من باید هر ارگان دولتی و خصوصی یک مشاور هنری آگاه داشته باشد.
 
هادی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: در این مجموعه رنگ سیاه که برای من حکم یک حجم مبهم و عمیق را دارد بسیار به کار برده شده و به نوعی کارها به طراحی نزدیک شده‌اند و من با این رنگ و خطوط و زوایای آرام، همان حل شدن انسان در زمان و مکانش را به تصویر کشیده‌ام.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند از 23 تا 29 آذر برای دیدن این نمایشگاه به نگارخانه «تابستان» خانه هنرمندان مراجعه کنند.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار