به گزارش
گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاربران ایرانی با هر اتفاقی سوژه های خود را برای ابراز احساسات پیدا می کنند؛ حوصله داشته باشند پست می گذارند، پست هایی که متن های بلندبالا با تعداد زیادی هشتگ مرتبط، تا شاید حرفشان شنیده شود ولی اگر مخاطب زیادی نداشته باشند به صفحات مرتبط می روند و به صورت گروهی پست اشخاص را کامنت باران می کنند.
از فیسبوک مسی و داور بازی های آسیایی تا خداحافظی بازیگر زن!اولین باری که دورهمی کاربران ایرانی در کامنت ها سر و صدا به پا کرد مربوط به سال 2014 و فیسبوک مسی بود که پس از گل دقایق آخر این بازیکن به ایران در جام جهانی کاربران به فیسبوک او حمله کردند و زیر پست هایش حدود 50 هزار کامنت ارسال کردند، کامنت هایی که بیشتر آنها توهین به این بازیکن بود و همین موضوع موجب عذرخواهی برخی ورزشکاران و هنرمندان شد که خود سوژه جدید کاربران شدند.
شاهکار کامنت گذاشتن کاربران ایرانی به همین جا ختم نشد و مقصد بعدی آنها صفحه فیسبوک داور بازی ایران و عراق در جام ملت های آسیا بود که بعد از اشتباهات فاحش این داور در بازی تیم ملی، خشم کاربران ایرانی باعث شد تا صفحه فیسبوکش پر از کامنت های فارسی شود.
اینستاگرام پسر جنجالی فضای مجازی که عکس هایش با دخترخاله های ناتنی پخش شده بود یکی دیگر از سوژه های کاربران بود که بعد از لو رفتن عکسهای این شخص در فضای مجازی، عکس های او در صفحه اینستاگرامش پر از کامنت شد، نظرات کاربران به قدری زیاد بود که این فرد مجبور شد صفحه شخصی اش را غیرفعال کند.
توهین های برخی از کاربران در صفحات مجازی تبعات زیادی در پی داشته است که آخرین مورد آنها خداحافظی بازیگر زن ایرانی از دنیای مجازی به خاطر این بی احترامی ها بود.
تگت کردم بخندیم!کاربران وقتی در مهمانی کامنت ها شرکت می کنند دوستان خود را نیز دعوت می کنند تا دورهمی شان کامل شود و با تگ کردن آنها هم تعداد کامنت ها را اضافه می کنند و هم با آنها گپ می زنند حتی دیده شده برخی دوستان قدیمی همدیگر را در کامنت ها پیدا کرده و بعد از مدت ها تجدید خاطره می کنند.
کامنت های کلیشه ای و پرکاربرد ایرانی ها!برنامه نویسان شبکه های اجتماعی دکمه لایک را به زیر پست ها اضافه کرده اند اما کاربران قدری به کامنت گذاشتن علاقه دارند که از این دکمه استفاده نمی کنند و خودشان در کامنت ها می نویسند: لایک! از طرفی کافی است یک مسئول ایرانی در مورد سیاست دیگر کشورها پستی بگذارد، در ادامه کاربران شروع به نوشتن عقاید و نظرات خود می کنند.
با وجود اینکه بسیاری از کاربران به کامنت گذاشتن علاقه زیادی دارند اما در این میان کسانی هم هستند که اصلا با این کار میانه خوبی ندارند حتی اگر پستی به شخص آنها هم اشاره کند حوصله کامنت گذاشتن و اظهار نظر در مورد آن را ندارند و ارسال کامنت را کار بیهوده ای دانسته و اعتقاد دارند هیچکس وقت نمی گذارد تا کامنت ها را بخواند پس دلیلی هم ندارد کامنت بگذارند.
کامنت ها نشانه شخصیت شماست
اگر گشتی در صفحات مجازی هنرمندان و چهره ها بزنیم، بیشترین جمله ای که در توضیحات این صفحه ها پیدا می کنیم توهین = بلاک است، شاید سوژه های مجازی بعد از گذشت چند روز از ذهن ها خارج شوند اما کامنت ها همچنان پابرجا می مانند.
رضا ملکوتی روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: سه سوالی که هر شخص قبل از اظهار نظر در دنیای مجازی باید از خود بپرسد این است که: چرا پست می گذارد، چرا پست های دیگران را می خواند و چرا در پست های دیگران اظهار نظر می کند. و نکته مهمی که بعضی از کاربران به آن اهمیت چندانی نمی دهند این است که فقط نریختن زباله در خیابان نشانه شخصیت نیست، کامنت گذاشتن در فضای مجازی هم نشانه شخصیت افراد است.
گزارش از حسن امکانیبرای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان
اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
متاسفانه بارها شاهد بودم که فحش های رکیک ایرانی ها در صفحه شخصی بازیگران ایرانی و خارجی و ورزشکاران
و خواستگاری دختران کم سن و سال
بیشتر این کامنت ها رو هم بچه های کم سن و سال میزارن
در هر سایتی خارجی که عضو بشی میپرسن باید بالای 18 سال سن داشته باشی
اما در کشور ما از بچه 7 ساله تا 70 ساله تو نت وجود داره