پژوهش در اشعار انقلابی باید ركن اساسی باشد

پژوهش علم است و نباید توصیفی باشد؛ بلكه باید با كارهای بنیادین و تحلیل محتوایی، به ارائه راهكار منجر شود تا برای شاعرانی كه تازه در این عرصه قدم گذاشته اند، مؤثر باشد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ بهروز سپیدنامه شاعر و منقد ادبی، استفاده از شعر و شعارهای تبلیغاتی را در به ثمر رسیدن وقایع انقلابی مؤثر دانست و در این خصوص عنوان كرد: در فعالیت های اعتراضی و انقلابی اگر از فعالیت های ادبی ازجمله شعر بهره ببریم، باعث می شود شور، هیجان و ایدئولوژی را كه در نهاد مردم مستتر است، افزایش دهیم و به سریع تر شدن مسیر پیشرفت انقلاب كمك كنیم.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب ما، این شعارها و سروده ها توانست رسانه مستقلی برای مردم به شمار بیاید و هر چه سریعتر بر همراه كردن جمع كثیری از مردم در پیوستن به این اتفاقات كمك كند.

این مترجم ادبی سبك برگزاری جشنواره ها را مطلوب ارزیابی نكرد و اظهار داشت: این روشی كه جشنواره ها به چند ماه زمان برگزاری محدود می‌شوند، خیلی مطلوب نیست بلكه باید با ایجاد دبیرخانه دائمی ارتباط هنرمندان با جشنواره ها در طول سال حفظ شود و با برنامه های متعددی كه برای آن ها تدارك دیده می شود، درصدد به روز كردن دانش آن ها برآییم.

وی خاطرنشان كرد: برای این منظور باید كمیته ای متخصص تشكیل شود و با بررسی پیشرفت ها و نقصان جشنواره برنامه هایی مفید را برای آینده آن ترسیم كنند.

سپیدنامه عمده شاعران انقلابی را شاعران جوان عنوان كرد و گفت: شاعرانی كه در اوایل انقلاب به سرودن شعر می پرداختند، دیگر برای این كار توان كافی ندارند و باید مسئولان فرهنگی با تمركز بر شاعران جوان و پرورش شاعران برگزیده جشنواره ها سعی كنند، افقی روشن در سرایش اشعار انقلابی رقم بخورد.

وی پژوهش را یكی از اركان اساسی اشعار انقلابی توصیف كرد و گفت: پژوهش علم است و نباید توصیفی باشد؛ بلكه باید با كارهای بنیادین و تحلیل محتوایی كه صورت می گیرد به ارائه راهكار منجر شود تا برای شاعرانی كه تازه در این عرصه قدم گذاشته اند، مفید و مؤثر باشد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار