معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از اسکان و پذیرایی 25 هزار زائر پیاده رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: با انجام هماهنگی با آموزش و پرورش استان، تعدادی از مدارس مشهد در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفت که با تجهیز آنها، امکان پذیرایی از 25 هزار زائر پیاده حرم رضوی فراهم شده است.

سید خلیل منبتی افزود: در این میان 43 ایستگاه شهری و برون شهری نیز با مشارکت و حضور فعال خدام آستان قدس رضوی برپا شده که در آنها انواع خدمات مورد نیاز زائران حضرت رضا (ع) ارائه می شود.

منبتی عمده ایستگاه های بین راهی در محورهای ورودی شهر دانست و اعلام کرد: تامین وعده ها و میان وعده های غذایی، پوشاک ، کفش و جوراب و دارو ، خدمات پزشکی و حتی خدمات خیاطی و تعمیرات کفش در این ایستگاه ها ارائه می شود.

وی از 33 ایستگاه درون شهری آستان قدس خبرداد وگفت: امسال ایستگاه های درون شهری افزایش یافته و ایستگاه های کوچک بیرون شهری را به درون شهر منتقل شده اند و خدمات شان را در داخل شهر به زائران ارائه می کنند. و تنها 10 ایستگاه در خارج از شهر فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد : در حرم مطهر رضوی هم برنامه های خاصی تدارک دیده شده و چنانکه اماکن متبرکه با وسعت یک میلیون متر مربع فضای زیارتی با برنامه های فرهنگی آماده پذیرایی ازمردم است.

منبتی از پذیرایی مهمانسرای حضرت برای زائران پیاده خبرداد و افزود: دعوتنامه های میهمانسرا در طول مسیرها به صورت اتفاقی میان کاروان های زائران پیاده توزیع می شود که در ورود به مشهد بر اساس این فیش ها می توانند از میهمانسرای حضرت استفاده کنند.

برآورد می شود امسال بالغ بر 3،5 میلیون زائر و مسافر در روزهای آخر ماه صفر همزمان با ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) به مشهد الرضا (ع) وارد شوند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.