بیزینس اینسایدر در گزارشی مدعی شد سامانه جدید موشکی آمریکا، به منظورمقابله با موشک‌های بالستیک ایران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی به قلم "آرمین روزن" نوشت: مقامات دفاعی آمریکا از انتشار خبر آزمایش مخفیانه موشک بالستیک ایران حیرت زده شدند. فرماندهان نظامی آمریکا به این باور رسیده‌اند که ایران موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و در آینده نیز هیچ بعید نیست موشک‌های جدیدی را مورد آزمایش قرار دهد. دریاسالار "جیمز سایرینگ،" رئیس آژانس دفاع موشکی آمریکا، سال گذشته به نمایندگان کنگره هشدار داده بود، ایران به زودی موشک دوربردی خواهد ساخت که قادر است به آمریکا نیز برسد. 

معاون دفاعی وی نیز گزارش به کنگره ارائه کرد که نشان می‌داد ایران به دانش ساخت موشک‌های بالستیک میان برد و دور برد دست یافته است، همچنین تهران سامانه تسلیحات فضایی دوربرد خود را تقویت می‌کند. با توجه به اینکه ایران چند فضاپیما را مورد آزمایش قرار داده است، به نظر می‌رسد این کشور تلاش می‌کند فضاپیماهایی با قابلیت حمل موشک‌های بالستیک برای دسترسی به آمریکا تولید کند.

وزارت دفاع آمریکا –پنتاگون – در حال توسعه و تجهیز سامانه دفاع موشکی آمریکا است تا به تهدیدات احتمالی از سوی ایران مقابله کند. سامانه MKV –خودروهای کُشنده – تا سال 2020 به بهره برداری کامل می‌رسد. این کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی آمریکا است که به ادعای کارشناسان برای پاسخ به تهدیدات موشکی ایران راه اندازی می‌شود.

دو مقام آمریکایی دوشنبه مدعی شدند ایران ماه گذشته میلادی یک موشک میان‌برد بالستیک را آزمایش کرده که این موضوع بر خلاف دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است.

این دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است اعلام کردند: آزمایش موشکی ایران 21 نوامبر (30 آبان) انجام شد. یکی از این دو مقام گفت که موشک آزمایش شده در داخل ایران شلیک شده است.

فاکس نیوز روز دوشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد این آزمایش نزدیک به چابهار صورت گرفت.

این موشک با نام قدر 110 دارای برد 1800 تا 2000 کیلومتر است. به گفته منابع غربی این موشک نمونه به روز رسانی شده شهاب 3 بوده و مشابه موشک هدایت شونده‌ای است که در 10 اکتبر (18 مهر) بوسیله ایران آزمایش شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
ایران سرفراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
لعنت براین آمریکا باسیاستهایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
هنوز کله گندش زیر لحافه ، بموقع رو می کنیم تا چشمتون کور شه

ای مرگ بر آمریکای مردم فریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
من این وسط موندم شما چیکاره ای که خودتون رو نخود هر آشی میکنید (آمریکا). آمریکا بمب هسته ای داره , پاکستان داره هزار تا کشور دیگه ام دارند . آمریکا خودش هزار تا موشک دیگه داره . مگه کسی چیزی بهش میگه ؟ چرا وزارت خارجه این موارد رو به آمریکا متذکر نمیشه ؟ آمریکا فکر میکنه ایران ارث باباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
چون واقعا یه مدت ارث باباش بوده و خیلی به مزاجش خوش اومده. البته بیشتر از اینکه ایران رو از دست داده از قدرت گرفتن ایران میترسه
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۴:۰۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
نفرمائید !!! آمریکا کدخداست !!! تو کشورمون هم کم نیستند که میگند آمریکا هرکاری میتونه بکنه چون کدخداست ، ما که رعیتیم باید فقط حرف کدخدا را گوش کنیم !!
بهترین جواب به این آقایون اینه « آی زکی »
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
باید از تکنیک های فریب استفاده کنیم. یعنی موشک هایی با اهداف بی ارزش، اما مشابه هدف اصلی، به آسمان بلند شوند و وقتی هوش مصنوعی پدافندی آمریکا سرگرم آنها شد، موشک اصلی به سمت هدف در حرکت باشد. در واقع باید سیستم پدافندی دشمن را با تهدید غیر واقعی فریب دهیم و از مشغولیت آن به اهداف غیر اصلی نهایت استفاده را ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۴
آمریکایی ها از قدرت روز افزون کشورمان می ترسند برای همین هر روز بهانه ای می آورند این یانکی های احمق هر قدر هم سلاح و تجهیزات پیشرفته ای داشته باشند باز هم از ما ایرانیان می ترسند
به فرموده امام خمینی ( ره ):آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار